Nekromanti Hur går det för er i WoW?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Hur går det för er i wow? Ni som spelar alltså. Har ni spöat onyxia? Ragnaros? Farmar ni neffe? eller sitter ni kvar på lvl 40 och vägrar gå upp förrens ni fått ihop guld till ert mount?

Själv övergav jag för ett tag sedan min gnome rogue Ellybell på Argent Dawn för att starta trollet Zo på en RPPVP-server, Defias Brotherhood. Tyvärr lämnade jag ellybell precis när vi var i färd med att få ihop ett fungerande raidcommunity.

Zo är just nu lvl 56 och Blood Guard (rank 7). Det ser lovande ut för henne, har en fungerande guild och snart ska vi nog sätta igång med i alla fall ZG.


chrull
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jadå, Oogae o-lever och froadas tillsammans med övriga i Hrafnin Flygur på Bloodscalp. Är level 60 och kämpar med min epic mount just nu, sedan blir det väl några rundor nere i BRD så jag klarar av Attunant to the Core så jag får följa med på gillesräderna ner i Molten Core.

/Seinet Wintermute - Har ett par alternate characters också
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Level nio dvärgpaladin. :D

Jag planerar börja spela på allvar när min nya dator kommer. Vilket blir typ, efter nyår på grund av fraktrestriktioner från AMD's sida. :gremmad:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag hattar mellan mina rollpersoner. Jag har nästan övergivit Schleppel, gnome rogue 43 - han dyker mest upp som välvillig patron till mina yngre rp. Det blev skittråkigt att spela när jag tog upp honom igen, jag hade förlorat all känsla och questandet på den nivån kändes väldigt mycket som "res över hela kontinenten och dö!" Detta trots ett sjusst gille. Det senaste jag gjorde var att ta livet av jätten Fozruk tillsammans med en warrior och en druid - jag överlevde jättens anfall, men vi kom så nära en massa dinosaurier och spindlar att vi triggade deras anfall, och jag blev nesligen dödad av en grå raptor. Jag kunde trots detta inhösta segerns sötma, innan det var dags att gå och lägga sig.

Jag tenderar att fokusera hårt på crafting, spelar aldrig PvP och groupar oftast slumpmässigt. Jag suger, mao.

Tannar är en jägare och dvärg, level 23. Han sysselsätter sig mest med just jakt och insamling av örter - han kör herbalism/alchemy - och undviker en del quests eftersom de inte innebär vildmarksröj. Tannar gillar fåglar; hans bästa pet är gamen Fuzzy som röjer hårt. Han är alltid dopad på en massa potions. Just nu är Tannar på väg till alvernas länder för att träna sin björn Arthur i en behaglig miljö, kanske byta honom mot en strider, och finna mer strypartång, eftersom han hittat en mängd intressanta recept som kräver strypartång.

Elarlin är en alvisk druid; han har ingått i ett RP-gille och har därför lite mer personlighet än vissa andra rollpersoner... :gremtongue: Elarlin är en crafter som de flesta RP jag spelat; han är en lädermakare. Han tar gärna vildmarksuppdrag men har t.ex. vägrat lägga sig i människornas bråk med Defias Brotherhood; han tycker han inte kan avgöra vem som har "rätt". Han tycker att alvernas ledare är ena jävla gnällspikar; problemen i alvernas länder är i-landsproblem. Elarlin är fåfäng och tenderar att byta kläder ofta; han bär oftast grejer som är sämre men han tycker ser koola ut (så han är långt ifrån optad). Han gillar inte att färdas i djurhamn av denna anledning, då ser man ju inte hur snygg han är, och han sparade längre en taskig hammare för att den gjorde att han såg "manlig" ut, som om det skulle hjälpa när man är nattalv... Elarlin befinner sig just nu på ett trist uppdrag som händelsevis ledde förbi Menethil, så han stannade och studerade elementarerna i omgivningen samtidigt som han jagade krokolisker; ganska suicidit, eftersom han är nivå 21.

Wyrmfleur är en liten gnomhäxa; det är jäkligt svårt att framställa när man skapar rollpersonen, men hon är menad att vara en bokstavlig liten gumma. Hon refererar till andra som "young man" etc. och kallar både sin katt (tyvärr inte helsvart) och sina demoner för "darling" (jag spelar som synes med folk som bara pratar engelska). Hon har uppnått tjugoandra nivån, men inte skaffat sig en succubus än, dels för att jag önskar det fanns en incubus, dels för att jag upprepade gånger blev ihjäldunkad när jag skulle resa till Barrens och träffa min tränare, så jag härsknade till och gav upp (jag är sån). Wyrmfleur är en skicklig sömmerska men får sällan användning för detta.

Rhakkra är den figur jag spelat mest på sista tiden. Rhakkra är en orkshaman som tillbringar den mesta tiden i Barrens; hon är en sådan där intensiv crafting-rp, och spekulerar i spindelsilke för att får råd att köpa skinn, som om hon inte fick nog av dem hon hittade, för att sedan sälja lädervaror på auktionen i Ogrimmar. I den mån Rhakkra har någon personlighet är hon högröstad, givmild och tenderar att tala om sig själv i tredje person; med henne började jag den bissara seden att rollspela mot SLP. Rhakkra är nivå 24 men seriöst efter med sitt vattentotem; hon måste snart resa vidare för att finna det. Rhakkra är också hemkär; jag har alltid min hearthstone inställd på den lilla förstaden till Ogrimmar.

Greess är en tämligen enkelspårig taurenkrigare som också lubbar omkring i Barrens. Han kommer att avvika i en annan riktning än Rhakkra (han har inte spelat alla hennes quests). Han teamar upp oftare än henne, ofta med en trolljägare vid namn Hawknose som är hjärnan i församlingen (killen är bra på taktik om än något våghalsig, så jag hänger med honom). Hawknose har trollklichén att vara en fruktansvärt överspelad rastafari, och hans spelare är kul nog att ha tid att dra fantastiska anekdoter när man reser "and den I saw de biggest hydra ever, mon... it hadda de NINETEEN heads..." som Greess konsekvent vägrar att tro på. Hawknose får också förklara saker i spelet för Greess även om jag kan dom, eftersom det är kul att låta honom misstro det mesta.

Schleppel , å sin sida, är en gnom som ägnade sig åt claim-jumping och etnisk rensning i sin ungdom för att få pengar till sitt teknikpulande; detta ledde honom in på brottets banor, men Schleppel har gjort en dygd av nödvändigheten och envisas med att hänvisa till sig själv som ett kriminellt geni, när han inte skryter med sina uppfinningar eller sina kunskaper i "uråldriga pandariska stridskonster". Av ren pin kiv (och eftersom jag tröttnat lite på engineering och plöjer ned mitt guld i att träna skills) bär han mest sina egna konstruktioner: undervattenshjälm, raketskor, fallskärmsmantel och ett kraftfälts-alstrande bälte. Han har en tendens att försöka öppna striden med sin patenterade nätprojektor och snubbla i första rundan; det är tur jag inte PvPar så mycket. Däremot, de få gånger jag spelar Schleppel är det nästan alltid i grupp med någon.

Erik
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Alla på samma server?

Mitt urpsrungliga inlägg handlade ju mer om optande och penisförlängning, mest för att jag misstänkte att inte alla kör på rp-serverar... Men man kan ju snacka rp-mässigt också.

Ellybell är alltså min gnomerogue (60). Hon är en rätt glad, trevlig flicka med ett dåligt humör och kan bli rätt mordisk. Hennes favorithobbys är att dricka öl med gobliner och hade till och med ett tag en romans med en av bankirerna i gadgetzan. Men eftersom han var så tråkig och jobbade jämnt gav hon upp det och numera sätter hon knappt sin fot i den staden längre.
Fast egentligen är ju det mest för att hon har en teleportermojäng till Everlook, och inte till Gadgetzan. Hon är rätt lat.

Hon är också stolt över sin rang, hon blev dubbad till riddare och insläppt i officerarloungen i Stormwind som tack för sina insatser med att stjäla en flagga en jävla massa gånger...

Annars är en av hennes favorithobbies att leta upp någon ensam stackare från horden och slå dem hårt i huvudet bakifrån så de tappar medvetandet. Sen fnittrar hon lite och springer och gömmer sig igen.
Om de inte råkar vara någon hon inte tycker om då. Då hugger hon dem bara med sin trasiga flaska några gånger i ryggen tills de slutar sprattla. Eller tja. Är hon på dåligt humör börjar hon med det och fnittrar senare.

Zo är min trollprästinna (56). Hon har ett förflutet som medlem i Det andra gurubashiimperiet, en grupp troll som målet att se till att trollen återigen styr världen. Dock delade inte imperiet och Zo samma värderingar så hon lämnade imperiet och är nu av dem klassade som en förrädare.
Problemet med Zo är att ett gäng av hennes förfäders andar har bestämt att hennes skalle är en bra boplats. Därför är hon ganska disträ eftersom hon har en massa röster som pratar med henne, varandra och om henne i huvudet rätt ofta. De blir lite tystare när hon låter skuggorna helt ta över henne, så hon gör det så ofta hon kan. Vilket såklart leder till att hon blir mörk och mordisk hon med.

Jag har eventuellt en annan på gång också. Kanske. Jag funderar på att starta en tauren druid på samma server som Zo och döpa henne till Ellybell också. Hon finns faktiskt redan men det är mest för att se till att ingen annan tar namnet. Den Ellybell skulle då vara en mycket trevligare person än de två andra figurerna.

Sen har jag Ze också. En troll rogue som är bror till Zo, och var min första på Defias Brotherhood, men gav upp nånstans runt lvl 18 eftersom jag helt enkelt inte orkade levla upp en rogue till. Jag dog hela tiden när jag försökte använda abilities jag inte kunde ännu :gremlaugh:.
Ze är ett typiskt troll som röker för mycket och hatar allt som inte är troll. Typ. Zo är betydligt mer sympatiskt då hon efter att ha lämnat imperiet fick en avsky för de andra trollen och deras inskränkthet. Nu umgås hon gärna med både odöda orcher och taurens.

chrull skrev detta och blev avbruten en massa gånger av telefonen så kallade användare som tycker att jag ska bry mig om deras datorproblem. Därför garanterar jag inte att texten håller någon kvalité alls.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Lv 60warrior
Name: Malori

fastnat lite vid ragnaros med henne, jobbigt när man inte fått nåra Epix själv :gremsuck:

Onyxia 3% ifrån död, bara hatar det

Var Commander (rank 11) men min server suger för PvP (Aggramar PvE server) 1,5 timmes vänten för ett spel i 20min, så nä jag gav up där.

hmm har massor av allt orkar inte dra dom nu
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
[suckar]

Tja..
..med tanke på att jag inte diggar PvPandet, inte har möjlighet att göra PvEraids, tycker nästan all EQ är skitful [vägra ha på sig, typ], vägrar spela i party med folk som har dåliga namn [trots att det är en PvPserver], och inte powergamear för fem öre vare sig med skills eller talents eller nåt, så går det förvånandsvärt bra, men ändå skitdåligt. :p

Har en 60 Rogue, en 55 Priest och en massa alts i 30-50-träsket..

Och jag är fortfarande förvånad över hur mycket tabbar Blizz gjort med spelet. Hade väntat mig mer från dom..
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Disa, lvl 48 dwarf paladin.

Jorå, det går rätt bra. Även om jag tror att Disa har hamnat lite fel på grund av hennes självmordsaktiga nyfikenhet:


(Notera skölden vid sidan av porträttet så förstår ni vad jag menar)

Lvl 48 paladin utan guild men med ett gäng trevliga kompisar. Spelar på Argent Dawn. Började ju köra lite på Defias Brotherhood, men kom på att jag inte orkade börja jaga levels igen. Ish blev bara lvl 18 innan hon fick återgå till vilan (kanske återupptar det hela någon dag).

Rollspelsmässigt är Disa nyfiken och barnslig, flirtar med alla raser och kön och spöar gärna på folk när tillfälle ges (jag vet, hon är småaktig och flyger på låglevelkaraktärer för att avreagera sig). Hon föredrar att hänga med andra dvärgtjejer, vilket är svårt eftersom det inte finns så många.

Nåja, en typisk dvärgtonårstjej. Slampig, aggro, ombytlig, nyfiken och mycket trendmedveten. Har ett par såååå söta ringbrynjebyxor som inte döljer trosorna. Dricker för mycket och hänger med alldeles för skumma typer.

- Vulf
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Disa, lvl 48 dwarf paladin.

Disa känner jag ju. Så det är inget konstigt egentligen. Men bilden gör mig nyfiken på en sak. Kan Alliance använda brevlådorna i horde-städer?

Du har ju ett brev att hämta ut. Och står vid portarna till orgrimmar... Skulle det teoretiskt sätt gå att bara rusa in och hämta brevet vid brevlådan utanför banken?

Nån som vet eller måste jag testa själv? :gremlaugh:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Disa, lvl 48 dwarf paladin.

Nej, det går inte jag har försökt

(går inte ens att använda brevlådorna i Stratholme, så dåligt :gremsmirk:)
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Staolwaerk, lvl 60 mage, undead (the forsaken) (Shadow Moon, pvp) inne i MC osv
Haensynsloes, lvl 60 rogue, human, (Haomarush, pvp) Orkade inte med pve igen så här är det att ganka i Blackrock Mountain och andra ställen där mycket lvl 60 folk försöker komma till instanser osv :gremgrin:

Men har dock tagit en paus i wow nu =)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag har ju börjat spela på europeiska servrar...

...och får faktiskt ROLLSPELA för första gången i WoW, på riktigt! :gremshocked:

Livvrit Silkbeard (fast efternamnet använder jag bara i min korrespondens med goblinposten; varför får man inte ha efter- och tillnamn i WoW för?), dvärg och gunslinger (Hunter 19), har gått med i ett tämligen amatörmässigt men ganska mysigt gille. Han och hans konstant spyende varg Stumbler (Snedstege, som han heter i den svenska dubben, kan inte med att flyga grip, åka båt eller tåg) är mest comic sidekicks till de amatörquestande gillesgrundarna, men å andra sidan har jag spelat WoW längst, vilket gestaltas som Livvrits enorma släkt, vilket gör att han har hört intressanta rykten om olika platser (dvs jag har tramsat runt där med andra karaktärer). Livvrit huserar på Moonglade

Erlirba, en odöd präst(inna) som man kan återfinna på Steamwheedle Cartel, är lite lägre nivå och en mer "seriös" karaktär; hon har några polare men inget gille och har uppnått nivå 14, senast jag kollade.

Erik
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Inte för att starta en tråd frågar jag här..

vem kommer köpa The Burning Crusade (expansionen till World of Warcraft) ?? :gremlaugh:

Om så kan vi ju starta nya chars på samma server då =)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Om jag inte tröttnat innan dess...

...jag!

Förresten, ni är väl goda patrioter och donerar till krigsansträngingarna?

Taxes to beat the Axis, eller hur det var...

Erik, donerar 20 - 60 linnebandage om dagen
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
tss

Jag har donerat en del ja men som sagt så har jag tagit en paus i wowandet. Ingen vill ju ha en rogue :gremfrown: kanske för att det finns 100000 av oss på varje server :gremgrin:

Men om du tröttnar är det bara att ta en paus och invänta BC :gremlaugh:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Lite sent tillkommen...

...till både tråd och WoWande, men även jag har nu fastnat i träsket.

Efter en massa trugande från släkt och vänner fick jag prova på med två gästkonton vid nyår och har spelat nästan dagligen sedan dess. Spelar mest PvE på Shadowsong men har en karaktär på Magtheridon (PvP) också som jag dock var tvungen att resetta då han var på det gästkonto jag inte fortsatte med.

Rollspelar inte för fem öre, det gör man bättre i riktiga rollspel, och satsar mer på skitsnack än powergaming och hjälper gärna till när jag kan.

Shadowsong
Castro, en lvl 40 gnome warlock, med i gillet Order of the Dragon, som precis har fått sin demonhäst med brinnande hovar. Satsar allt på demonologi och eldmagi och lyckas alltid tappa bort sig inne i instanser. Gillet halkade jag med i på ett bananskal och har lärt känna många trevliga människor även om jag inte visste vem någon var innan.

Garogg, en lvl 12 tauren druid som mest samlar blommor och snor skinnet från döda djurlik. Letar efter ett trevligt gille, funderar eventuellt på att starta ett nytt tillsammans med lite andra.

Majestix, ospelad dvärkrigare som ska gå med i gillet Aztecan Knights där mina bröder och lite polare är med när jag nån gång orkar börja spela med fanskapet.

Magtheridon
Okand, en lvl 1 human paladin, en kopia av min förra paladin jag spelade upp till lvl 10, men som jag inte orkat spela med på detta konto. Kommer antagligen köra mining/blacksmithing. Har tappat det mesta av sitt hår men är inte sämre för det.

Grogelbokk, en lvl 1 night elf hunter, även denna en kopia av den första karaktär jag gjorde men som jag inte spelat med alls på detta konto.


Jag har ingen som helst koll på vad jag håller på med men har oftast rätt kul och är hopplöst fast. Säg gärna hej om ni ser mig nån gång.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Statusrapport

Livvrit närmar sig nu 24; vi sprang igenom Deadmines i lördags och dog bara tre gånger... alla på grund av klantning. En gång var det mitt fel; jag klickade för ivrigt på tab-knappen, bussade min varg på en pirat långt bort som aggrade halva skeppet.

Kvällens bästa kommentar kom när vi söp i Stormwind efteråt: "Is your wolf a retriever, then?" :gremgrin:

Den lilla gnomhäxan Enushina är en livlig plutt som pratar med många glada smileys och utrop och alltid är nyfiken och på väg nånstans, vanligtvis där man kan dra på sig fiender. Jag kommer snart att börja skämta om att vårt stridsrop, för att travestera Fantastiska Fyran, blir "ENUSHINA, WAIT!" :gremwink: Men hon är väldigt gullig, så jag förlåter henne. Och varför blir alla gnomer spralliga(re) när dom dricker öl?

Vårt gille är The Banished Ones. Förutom mig, en till token dwarf och en kvinnlig krigare som har huvet på skaft, består gillet mest av paladiner och häxor... nä, jag begriper det inte heller. Och våran backstory är fortfarande nonexistent. :gremsmirk: Men vi har kul.

Ikväll irrade tre av oss omkring i Ashenvale på nån quest för warlockens del, och var allmänt vilse, så jag ropade an en alvisk jägare och frågade var vaffandetnuhetteruinerna låg (jag har fått väldigt rätt att peka med hela handen när vi utforskar grejer). Han och hans kompis lovar visa oss, och de löper iväg... och kompisen glömmer att stänga av sin Aspect of the Cheetah (ökar förflyttning).

Så den första alven ropar "stäng av" på oförfalskad svenska. :gremgrin: "va?" "aspecten!" så jag påpekar på svenska att det är roligt att se landsmän eller nåt.

Iallafall - den andra alven fortsätter att prata svenska, och jag tycker det är lite taskigt mot mina följeslagare, så jag flänger ur mig "uh, my companions dont speak "elvish"..." :gremcrazy:

Iallafall, kul hade vi!

Erik
 
Top