Nekromanti Hur får jag tag i hela Sylfens Vrede?

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
jensofsweden;n201537 said:
Lite halvt orelaterat men kände att det inte finns behov av en ny tråd endast för detta. Tydligen ska ju Katres Gåtor och Av Blod Komna 'översättas' till Eon 4s regelsystem, kommer andra äventyr, så som Regnsynd, också 'översättas' till det nya systemet eller blir de kvar i de äldre systemen?
Det skulle kunna hända om någon som brinner för det kontaktar oss. Jag tror inte att vi själva skulle ha tid att göra de med allt annat som behöver göras för Eon.
 

jascon

Veteran
Joined
24 Oct 2013
Messages
53
LordTengel;n200428 said:
Det stämmer att detta är vad som finns.
Hur ser det ut egentligen med att ge ut hela Sylfens Vrede för Eon IV, antingen som pdf eller fysisk bok? Är så nära att köpa hela kampanjen på Skuggspel (har bara Diamantäpplet sen långt tillbaka). Trots att jag gärna sponsrar svenskt rollspel och speciellt Eon, så känns det ju onekligen softare att vänta ifall det kommer komma ut konverterade versioner? Det vore så otroligt najs!
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
jascon;n232905 said:
Hur ser det ut egentligen med att ge ut hela Sylfens Vrede för Eon IV, antingen som pdf eller fysisk bok? Är så nära att köpa hela kampanjen på Skuggspel (har bara Diamantäpplet sen långt tillbaka). Trots att jag gärna sponsrar svenskt rollspel och speciellt Eon, så känns det ju onekligen softare att vänta ifall det kommer komma ut konverterade versioner? Det vore så otroligt najs!
Jag vidarebefordrar frågan till de som bestämmer. :)
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
jascon;n232905 said:
Hur ser det ut egentligen med att ge ut hela Sylfens Vrede för Eon IV, antingen som pdf eller fysisk bok? Är så nära att köpa hela kampanjen på Skuggspel (har bara Diamantäpplet sen långt tillbaka). Trots att jag gärna sponsrar svenskt rollspel och speciellt Eon, så känns det ju onekligen softare att vänta ifall det kommer komma ut konverterade versioner? Det vore så otroligt najs!
Vi jobbar inte aktivt med konverteringarna för tillfället då det är så mycket annat på gång. Vårt mål är att konverteringen ska vara klar i samband med att den femte delen av Sylfens vrede är klar, vilket kanske är om några år.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Jag läste här i tråden två skilda påståenden.

1) Dan Johansson håller på med manuset till Sylfens vrede del fem just nu. Utkommer under 2017.

2) Vårt mål är att konverteringen ska vara klar i samband med att den femte delen av Sylfens vrede är klar, vilket kanske är om några år.
(Typ 2020?)

Är det någon som vet ifall sista delen av kampanjen är på gång? Spelleder just nu min grupp i diamantäpplet och ska nästa vecka börja med Katres gåtor. Ifall sista delen släpps i år så kommer vi kunna köra på i vanlig takt. Men släpps den först om "några" år så får jag nog börja planera in något annat spel under tiden.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
dancodan;n258124 said:
Jag läste här i tråden två skilda påståenden.

1) Dan Johansson håller på med manuset till Sylfens vrede del fem just nu. Utkommer under 2017.

2) Vårt mål är att konverteringen ska vara klar i samband med att den femte delen av Sylfens vrede är klar, vilket kanske är om några år.
(Typ 2020?)

Är det någon som vet ifall sista delen av kampanjen är på gång? Spelleder just nu min grupp i diamantäpplet och ska nästa vecka börja med Katres gåtor. Ifall sista delen släpps i år så kommer vi kunna köra på i vanlig takt. Men släpps den först om "några" år så får jag nog börja planera in något annat spel under tiden.
Senaste nyheterna kring detta:
Dan Johansson håller på med manuset till Sylfens vrede just nu, vi har dock inget förväntat lanseringsdatum än (dvs den kommer inte att släppas i år).
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Tack för info Kaigon. Då kör vi på och hoppas på det bästa.
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
jensofsweden;n201537 said:
Lite halvt orelaterat men kände att det inte finns behov av en ny tråd endast för detta. Tydligen ska ju Katres Gåtor och Av Blod Komna 'översättas' till Eon 4s regelsystem, kommer andra äventyr, så som Regnsynd, också 'översättas' till det nya systemet eller blir de kvar i de äldre systemen?
Kanske lite väl sent svar och inte riktigt enligt topic/ämne.

Men jag köpte och har konverterat Regnsynd, samt gjort förbättringar enligt feedback från Nicklas på Helmgast ( vet inte / kommer inte ihåg om han diskuterat komverteringen med någon annan på helmgast ). Dock har jag inte kunnat speltestat ändringarna och förbättringarna.

Men som sagt, min konvertering finns iallafall.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Naqser;n265480 said:
Kanske lite väl sent svar och inte riktigt enligt topic/ämne.

Men jag köpte och har konverterat Regnsynd, samt gjort förbättringar enligt feedback från Nicklas på Helmgast ( vet inte / kommer inte ihåg om han diskuterat komverteringen med någon annan på helmgast ). Dock har jag inte kunnat speltestat ändringarna och förbättringarna.

Men som sagt, min konvertering finns iallafall.
Det skulle definitivt vara av intresse för min del då jag funderat på att modda Regnsynd för att kasta in mina spelare i det äventyret fast i en helt annan miljö / del av mundana! :D
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
jensofsweden;n265487 said:
Det skulle definitivt vara av intresse för min del då jag funderat på att modda Regnsynd för att kasta in mina spelare i det äventyret fast i en helt annan miljö / del av mundana! :D
Skickade PM åt dej.

Kan nog dela med mig åt andra som är intresserade också.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Naqser, skulle du vilja dela med dig av konverteringen?
Tänkte inleda Regnsynd med min spelgrupp inom snar framtid.
 

Naqser

Veteran
Joined
24 Aug 2016
Messages
36
dancodan;n274860 said:
Naqser, skulle du vilja dela med dig av konverteringen?
Tänkte inleda Regnsynd med min spelgrupp inom snar framtid.
Ursäkta det sena svaret. Jo kan jag nog. Skicka din mail med ett privat meddelande så kan jag skicka den åt dig.
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
avatarex;n199681 said:
Sånt här värmer oss spelskapare och -utgivare! Författaren Dan Johansson håller på med manuset till Sylfens vrede del 5 nu och blir troligtvis klar med det innan jul, sen väntar layout, speltest och korrrektur. Så det blir en finfin bok av det under 2017, och i samma veva ska även Katres gåtor och Av blod komna konverteras till Eon IV-regler.


Det stämmer, femte delen är den sista.
Har jag missat att del 5 kommit?
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
Då antar jag att del 2+3 inte heller har konverterats till EON4.
 

Drafur

Veteran
Joined
31 Mar 2018
Messages
37
Har spelat igenom del 1 och 2 och tycker inte att gruppstorleken har haft så stor inverkan. Bra skrivna äventyr och SL som ibland kan tweeka motståndet lite med en eller två banditer extra har gjort att min grupp på 5 spelare har haft lämpligt motstånd hela vägen. Men jag skulle nog säga att 4 är optimalt, även om äventyret som sagt är så pass bra skrivet att det går bra med 3-5. imho.
 

metuzalem

Veteran
Joined
7 Aug 2015
Messages
39
Naqser;n265644 said:
Skickade PM åt dej.

Kan nog dela med mig åt andra som är intresserade också.
Tjena där Naqser, lite efter kanske men kan jag få en konverterad version av regnsynd jag med? :)
 
Top