Nekromanti Hur blir det med fanzinerecensioner?

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Finns det någon som kommer att ta över efter mig? Jag tycker det vore trist om ingen gjorde det. Ola?

Som jag ser det finns det några alternativ vad gäller fanzinerecensioner i framtiden:

* Fanzinespalten fortsätter som vanligt, i varje nummer. Kräver att det finns någon som verkligen brinner för fanzines...

* Fanzinespalten fortsätter som vanligt, fast i vartannat nummer och då kanske på två eller tre sidor.

* Fanzinespalten slopas, och istället recenseras fanzines ungefär som cd-skivorna, dvs i sidkanterna eller där det finns plats. Det här alternativt kräver egentligen ingen fanzinerecensent utan isåfall kan fanzinerecensionerna behandlas som vanliga recensioner och vem som helst kan alltså skriva dem.

* Inga fanzinerecensioner alls. Ett alternativ som jag tycker vi stryker omedelbart. Fanzines är en del av spelhobbyn, och som sådan tycker jag de borde få finnas med i Codex.

Jag själv skulle ju gärna se att fanzinespalten fortsatte i dess nuvarande form, men jag ser också orsaker till att den inte kan göra det, vilket i stort sett beror på att det inte kommer ut så många fanzines idag.

Så, min fråga är till Ola blir, hur blir det med fanzinerecensionerna? Om det är tidsbrist hos dig så skulle jag kunna ta på mig att försöka ragga upp en ny recensent.

Eller, om det kanske redan finns någon här som vill ta över?

-Hans
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag hoppas verkligen Fanzinespalten blir som i den nuvarande utformningen.. Personligen har jag dock inte tid med att syssla med den men någon måste det ju finnas...



Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Fanzine kommer att vara kvar i Codex, men exakt i vilken form vet jag idag inte. Tyvärr tvingades vi i ett sent skede av produktionen lyfta ut fanzinespalten i det kommande numret. Vilket var mycket tråkigt. Jag håller på att fundera ut hur det skall se ut i framtiden, men det finns två saker som utgör problem.

1) Codex saknar fanzineredaktör
2) Det finns inga (få) fanzines


Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Det var ju, hmm, oväntat faktiskt. Varför om jag får fråga? Och kommer spalten att publiceras senare, eller blir den totalskrotad?

-Hasse
 
Top