Nekromanti Hur avreggar man sig från rollspel.nu ?

osrick

Veteran
Joined
15 Feb 2014
Messages
70
När jag läser såna här posts
du grabbade tag i ett barns underkäke, rykte av dess huvud och sedan misshandlade
blir jag påmind om att jag faktiskt aldrig hittat hur man avreggar sig från rollspel.nu .... så: hur gör man ? Kan man lösa det själv under Användarinställningar, eller måste man be forumansvariga om hjälp? Tack på förhand
Osrick
Mjölnir
http://mjolnirfanzine.yolasite.com
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Såvitt jag vet så finns det extremt få forum som har den funktionen överhuvudtaget. Vanligtvis får man kontakta en administratör och be dem radera användarkontot.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Lambendil;n264315 said:
Såvitt jag vet så finns det extremt få forum som har den funktionen överhuvudtaget. Vanligtvis får man kontakta en administratör och be dem radera användarkontot.
Det här kan eventuellt vara sant, och är om något en riktigt fet bugg. Men jag kan inte heller hitta någon avregistreringsknapp någonstans.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Du får kontakta någon ur redaktionen, typ Dante eller Solvebring. Kanske även moderatorerna kan hjälpa dig, Krille, Cicci, Gurgeh.

Öööö... jag inser nu att jag typ tappat kollen på vilka som är med i redaktion/moderatorkår, det är så sällan man behöver se er i er officiella roll sen off topic-forumet stängde =)

Jag tror det ska finnas en klistrad lista under rollspel.nu-forumet. Bara att skicka dem ett meddelande och be dem plocka bort dig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Jag har för mig att systemet är uppbyggt så att om man tar bort en användare, så försvinner alla hens inlägg. Och det är något redaktionen åtminstone tidigare definitivt dragit sig för att göra - gamla diskussioner blir helt obegripliga, etc.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Avreggning brukar vara samma sak som permanent banning av redaktionen.
D.v.s. att användaren aldrig mer kan logga in på forumet.

Den enda gång som redaktörerna tar bort inlägg är då inläggen bryter mot forumets regler*.

*Av vad jag vet finns det endast ett undantag då en persons inlägg tagits bort permanent på personens begäran: den personen fick en säkerhetsklassad tjänst och inläggen ansågs kunna ställa till problem för den nya anställningen.

Det största problemet med att ta bort inlägg är att forumet tenderar att gå sönder när man gör det.
 

osrick

Veteran
Joined
15 Feb 2014
Messages
70
Aha, bra, tack för tipsen. Btw, om 'enda utvägen' är att bli permanent bannad..... vad behöver jag göra för att bli bannad ? Bara en teoretisk fråga, alltså ;D
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Det GÅR att ta bort användare utan att ta bort inläggen.

Alla inlägg tillskrivs då »Anonym«, men ligger kvar på sina vanliga platser i diskussionerna.

Den största anledningen till att vi ogärna tar bort inlägg är att om ett inlägg råkar vara en diskussionsstart så försvinner även ALLA ANDRAS inlägg i den diskussionen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
osrick;n264335 said:
Aha, bra, tack för tipsen. Btw, om 'enda utvägen' är att bli permanent bannad..... vad behöver jag göra för att bli bannad ? Bara en teoretisk fråga, alltså ;D
Det är bara att fråga snällt =)
 

osrick

Veteran
Joined
15 Feb 2014
Messages
70
OK nu har jag PM:at Solvebring som var ett av de föreslagna namnen, tack för tipset. (men: att mina gamla posts står kvar skulle jag inte ha några som helst bekymmer med :D )
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
osrick;n264347 said:
OK nu har jag PM:at Solvebring som var ett av de föreslagna namnen, tack för tipset. (men: att mina gamla posts står kvar skulle jag inte ha några som helst bekymmer med :D )

Obs! Solevebring avgår som moderator. Det lades upp ett inlägg på forumet för 1 minut sedan.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
dagbok;n264387 said:
Obs! Solevebring avgår som moderator. Det lades upp ett inlägg på forumet för 1 minut sedan.
Eftersom Dante är forumsredaktör, här skrivit i denna tråd samt "sölve avgår"-tråden (antagligen för att osrick postade till solve) skulle jag tro att redaktionen är medveten om osricks önskemål.
 

osrick

Veteran
Joined
15 Feb 2014
Messages
70
Japp, dirigerade om frågan direkt till Dante när jag såg 'avgår'-meddelandet. Han är on the case
 
Top