Nekromanti Hur att samarbeta med pressgrannar?

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Den något lustigt formulerade frågan har kommit upp till följd av den mängd partnerförfrågningar och förslag på annonsbyten som kommande rollspelstidningen Drakens Tand har fått sedan den utannonserades för lansering 2003.

Mina tankar är:
...att kvartsannonser är fult och jobbigt att layouta med.
...att en samlad "vännersida" med logotyper och information är att föredra.
...att såväl fansin som nätsajter bör kunna vara samarbetspartners.
...att det inte nödvändigtvis behöver vara en redaktionell partner.
...att det är upp till varje partner att ge något tillbaka på det sätt som lämpar sig bäst.

Tankar? Funderingar? Förslag? Ni som har aktiva fansin, hur byter ni? Erfarenheter?
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag vet bara hur jag gör med mitt eget fansin, Solace.

I det har jag ingen reklam men det medföljer ett häfte där jag har adresser och hemsidor till alla andra svenska fansin och tidningar jag känner till. Inga motprestationer krävs förstås, det är bara upplysning och det mår väl ingen dåligt av.

Jag och en annan tidning kommer att köra en tävling tillsammans, troligen i varje nummer.

Annonser kostar enbart tryckkostnaden. Exakt vad den blir vet vi inte än då vi kommer bestämma första numrets antal efter förbeställningar.

Redaktionellt material har jag inte ens tänkt på att byta och det skulle troligen inte bli aktuellt.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
DFG kan tänka sig annonsbyten (1/4 sida).
Vi kommer nog inte att ha plats för en "vännersida".
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Lite sent men en rödklädd skäggig hustomte kom ivägen. Traffaut är också intresserad av annonsutbyte. Helsider har jag inget intresse av, men möjligt att jag kan han 1/4 a4 kvar på baksidan av #2. Mindre utfyllnadsannonser går också bra. Hör av dig när det börjar närma sig.

Hans
 
Top