Nekromanti Hur använder du Return to TOEE?

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Ja, hur använde ni som skaffat detta gigantiska äventyr det? Spelar ni det, tar ni bara delar av det eller struntar ni helt i det?

Själv tar jag bara kartorna och dungeons som finns beskrivna där eftersom det är så tråkigt att göra egna dungeons :)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag håller på att spela genom det på gängse sätt med ett gäng folk nere i Lund som jag just nu hälsar på. De är just nu på väg in i vattentemplet... ska bli intressant att se hur de klarar sig där.
 

Morgath

Warrior
Joined
4 May 2001
Messages
223
Location
Lund, Skåne, Sverige
Jag har inte kört det ännu, utan kör originalet (Temple of Elemental Evil) i konverterad form. När man konverterar äventyren (från 1st och 2nd Ed.) upptäcker man hur djävla hårda de äventyren är att klara. Alla mina partymedlemmar (En ranger, en rouge, en wizard och en fighter - alla numera 5th lvl) har dött en gång - och då har de ändå fått hjälp av Elmo och och nägra andra från Homlett som följt med dem ner i templet... Suck! På ett ställe sprang de in i 4 troll och blev slaktade efter noter...Fast det klart, de är ju också rätt oförsiktiga och styva ikorken också!

Min fråga är nu:

Är RT-TOEE lika svårt eller är det anpassat efter EL i stegrande grad?
 
Top