Nekromanti Hur är PHBII hjälp önskas från fanboys and girls

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Hejsan!

Jag märkte, när jag tassade runt i SF bokhandeln att PHB II hade kommit, eller har jag helt läst fel (inte alls otroligt)

Om jag nu läste rätt, vet nån vad det är för nått, vad innehåller den och vad vill författarna förmedla, en variant på det sistnämnda är naturligtvis vad förmedlar författarna.

lite synpunkter och reflektioner.

Bombu
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Det ultimata klargörande svaret …

Player’s Handbook II förhåller sig till Player’s Handbook ganska precis som Dungeon Master’s Guide II till Dungeon Master’s Guide.

¿Comprende? :gremgrin:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Öh... det var ju inte alls en rescension av tvåan. Jag ber om ursäkt. :gremblush:

/Anders (skäms)
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Re: Det ultimata klargörande svaret …

Player’s Handbook II förhåller sig till Player’s Handbook ganska precis som Dungeon Master’s Guide II till Dungeon Master’s Guide.

¿Comprende?
Kan man kalla det här ett

"trick answer" Dante?

Man ska liksom luras att säga ja då förstår jag :gremlaugh:, men sanningen att säga så gör jag inte riktigt det, men det beror på att jag inte druckigt kaffe än.....

Bombu
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Öh... det var ju inte alls en rescension av tvåan. Jag ber om ursäkt.
Men det var ju en trevlig recension av ettan som jag inte hade läst, den var trevlig :gremlaugh:

Vad får man för känsla när man läser PHBII?

Är det stämmning regler, blir man pigg på att spela nån ny prestigeklass eller vill man göra en core class men med nån liten extra personlighetsnyck?

Alltså jag är lite flummig jag vet det....
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Re: Hur är PHBII hjälp önskas från fanboys and gir

PHBII innehåller faktiskt mer godis och varianter och valmöjligheter för grundklasserna än nya prestigeklasser (till grundklasserna räknas här även de grundklasser som publicerats i andra böcker än PHB).

Det finns också regler för hur man specar om en rollperson som inte blivit riktigt som man önskar.

På Rpg.net finns en recension som jag tycker speglar bokens innehåll och användbarhet ganska väl.

Jag gillar den och har köpt den (vilket förstås inte säger så mycket eftersom jag ju köper alla böcker).
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Re: Hur är PHBII hjälp önskas från fanboys and gir

Tack ska du ha!

Låter kul att de lägger krutet på annat än nya prestigeklasser.

rpgnets resention var också läsvärd.

kanske är värt att införskaffa den iallafall.

Bombu
 
Top