Nekromanti Hur är konvent?

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag har aldrig varit på konvent, men var inne på en hemsida om Gothcon som verkar vara ett stort sådant. Det verkade vara ordentligt skoj. Dock stod det något om lag.
Åker man till konvent med vänner som är ett lag?
Kan man åka dit utan ett lag?
Jag antar att många är bevandrade på detta ämne. Skulle vara skoj att få höra lite historier, tips eller bara allmänna åsikter.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Söker vänner

juste guide, men en fråga kvarstår:
Måste man ha ett lag?
Jag som ensam parvel från liten ort ser det som ett mkt stort problem. Det låter inte som att man träffar så mkt nya folk om man gör lag innan. Eller det kanske finns folk på forumet som har samma problem? Isåfall är The_Gorger ledig och på att bilda lag.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Söker vänner

"Det låter inte som att man träffar så mkt nya folk om man gör lag innan. Eller det kanske finns folk på forumet som har samma problem?"

Tretton på dussinet, kamrat. Dyk upp, vetja!

Annars kan du göra som ett antal folk här på forumet - bilda lag över nätet och träffas första gången (fysiskt) på konventet.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Mitt lag söker spelare...

Jag ska åka med en kille (kanske två beroende på hur många fulla lag vi får ihop) Ifall han som det är lite osäkert om han ska följa med eller inte följer och ifall du har lust att haka på så kommer vi att ha ett fult lag på de flesta spelen vi har anmält oss till. Har du bestämt dig vilka spel du vill spela, förresten? För i så fall kan du titta här om du är intresserad att spela samma spel som oss: De här spelen ska vi spela

Låter förslaget intressant?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Söker vänner

Jag har ett vagt minne av att jag på ett GothCon hade fått med mig ett halvt lag till AD&D, varpå jag knatade ner till cafeterian, pekade på två personer och sade "NI ser ut att vilja spela AD&D! Kom med här."

Funkade faktiskt...
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Konvent är hyperskoj! Synd bara att jag inte haft råd att åka på mer än två, varav båda var Lincon. Det enda jag vet om Gothcon är att det är det äldsta och största konventet (rätta mig om jag har fel). Och så är det för långt från mig för att jag ska ha råd att åka dit. Tyvärr.
Det finns inget som säger att man måste vara ett lag för att besöka ett konvent, man kan vara helt själv och hitta på hur mycket kul saker som helst; spela brädspel, se på film, shoppa loss i affärerna, osv, osv...men för att spela rollspel måste du ingå i ett lag, antingen tillsammans med dina kompisar, eller får du hitta nya kompisar på konventet och bilda ett lag med dem. Ibland har man små tävlingar i vilken grupp som klarar ett äventyr bäst, men oftast ska det vara lag bara för att bli mer ordning och reda.
Mitt råd till dig:

Åk på så många konvent du bara orkar!

/Skuggvarg
 
Top