Nekromanti Hunter - The Reckoning

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Visst kan man göra det. Men jag gillade bättre att köra en kampanj där rollpersonerna INTE var certifierade Buffys allihopa utan just vardagliga Svenssons som kämpade med att få ihop sina vanliga liv samtidigt som monster hotade dem, deras nära och kära osv.

C.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Jag har svårt för helt ensidiga karaktärer rent generellt så i mina ögon så är en Innocent som ALDRIG kan tänka sig annat än att försöka prata och förstå "monstret" ungefär lika tråkig och stereotyp som en Avenger som ALDRIG kan tänka sig en annan lösning än våld.....

C.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
ähh på pappret är en vamp det ja.

Men let's face it, Hunters creeds gör dem äckligt övermäktiga. Avangern är ju en ren mördarmaskin mot vamps. Och Judges är inte helt dåliga på att crowd controla fladderfit.. ehh vampyrerna, heller.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Men let's face it, Hunters creeds gör dem äckligt övermäktiga. Avangern är ju en ren mördarmaskin mot vamps. Och Judges är inte helt dåliga på att crowd controla fladderfit.. ehh vampyrerna, heller.
Nä, det stämmer inte alls. En nygjorde Kindred (rent regelmässigt) som är en stridis(höga physical och bra fysiska discipliner) nedgör en hel grupp med Hunters i en straight up fight. Soakandet gör väldigt mycket, samt att Discipliner generellt sett är bra mycket hårdare än Edges.

Det får vara en bra tuff Hunter(eller ha tur med tärningsslagen) för att han skall klara av en Kindred med t.ex. Celerity 2, Potence 1 och 3-4 i alla physical.

C.
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
"Vad tycker ni egentligen om Hunter?"
Ett helt ok spel. Visst man spelar Mortals som är klenare änn allt annat, men å andra sidan så är det så i alla WW spel, det finns något hämskare hela tiden som kommer om du inte passar dig. Dock vet jag inte om jag riktigt gillar deras krafter, men det går ju ganska lätt att arbeta om, om man vill.

"Och att det dessutom är en massa pussla, tänka och slakta i Hunter så föredrar jag det framför Vampire." har igentligen inte spelat hunter, men har läst det och gillar det skarpt just pga av allt pusslande och tänkande. Det känns som om det krävs mer strategier i strid.

"Förövrigt, som jag har förstått det, om man ska spela Vampire så som White Wolf anser så är man en massa deprimerade fikusar som springer omkring?" Det är mycket upp till SL. Tex I vår spelgrupp är det helt tvärt om, en massa slaktande och slå tärningar på allt. Så vi spelar nog så nära ett action spel man kan komma.
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Strategi i strid är väldigt viktigt i Hunter, mycket sammarbete krävs för att lyckas mot exempelvis en Vampyr eller högre form av en Zombie. =)

Pusslandet handlar mycket om "Vad har hänt här?", "Varför finns dessa monster här?" och "Vad kan vi exakt göra åt det, vilka lösningar är bäst?"
 
Top