Nekromanti Hunter Reckoning

Deviant

Veteran
Joined
24 Sep 2003
Messages
19
Location
Göteborg
Re: Boys

Jag ritar bättre med röven, så provocera lagom :p

Vi är berättigade åsikter, och vi har rätt att kritisera saker. "Gör bättre själv" är inte nån vidare bra kommentar, då det skulle tysta samtliga kritiker över hela jorden. Och kritik behövs, annars kan man inte förbättra sina verk. Nu är iofs inte det där världens konstruktivaste kritik, men detta är ett forum, och på forum är det okej att uttrycka sina åsikter, såvida dom inte bryter mot regler och är inom ämnet. Och att folk kritiserar bilder från hunter (bland annat) är inte något du ska ta personligt, så spar på krutet.

/ Deviant som är för personliga åsikter om konst
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Hunterbook with pictures

Jag ritar bättre med röven, så provocera lagom :p

Samma glada humor hör jag.(menar läser jag :gremtongue:)

Vi är berättigade åsikter, och vi har rätt att kritisera saker. "Gör bättre själv" är inte nån vidare bra kommentar, då det skulle tysta samtliga kritiker över hela jorden. Och kritik behövs, annars kan man inte förbättra sina verk. Nu är iofs inte det där världens konstruktivaste kritik, men detta är ett forum, och på forum är det okej att uttrycka sina åsikter, såvida dom inte bryter mot regler och är inom ämnet. Och att folk kritiserar bilder från hunter (bland annat) är inte något du ska ta personligt, så spar på krutet.
Okej om man inte kan göra bättre själv så får väl jag fråga:
Hur skulle bilderna se ut och vem skulle göra dem?
Jag e rätt nöjd med hunterbilderna. Fast det vore coolt med riktiga fotografier som man ändrar lite på om du fattar vad jag menar :gremelak:. Förresten kritik e jätte bra i måttliga mängder

/DarkMystic skulle vilja vara på zombiebild och ha en motorsåg
 

Deviant

Veteran
Joined
24 Sep 2003
Messages
19
Location
Göteborg
Re: Hunterbook with pictures

Alla andra som illustrerar wod är helt okej, förutom vad han nu heter som gör andebilderna i werewolf, dom är freakish.

Hur ser bilderna ut? Tjaa, för det första så lyckas han ofta få bilderna att se komiska ut, med ansiktsuttryck och kosmetiska missar som gigantiska lår och beniga överkroppar.

Och den kritik som kom här i föregående inlägg var väl ganska måttlig?

Angående fotografier: Nej, nej, nej & nej. Har du sett i lajvböckerna från white wolf? Eeek.

/Deviant som också har fyndiga underskrifter
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Hunterbook with pictures

Alla andra som illustrerar wod är helt okej, förutom vad han nu heter som gör andebilderna i werewolf, dom är freakish.
Fast andar ska vara freakish och fetishig eller?

Hur ser bilderna ut? Tjaa, för det första så lyckas han ofta få bilderna att se komiska ut, med ansiktsuttryck och kosmetiska missar som gigantiska lår och beniga överkroppar.
Feminest där va? Nä men komiskt kan vara tufft också, som den med gubben och skeden.

Och den kritik som kom här i föregående inlägg var väl ganska måttlig?
öhhh nä

Angående fotografier: Nej, nej, nej & nej. Har du sett i lajvböckerna från white wolf?
Fotografierna ska man bara pumpa med specialeffekter och jag måste se dem dära lajvbilderna.

Scream! Scream for mercy!

/DarkMystic sitter i skola och gråter blod(ja blod)
 

The wanderer

Veteran
Joined
31 Aug 2004
Messages
12
Location
Mjölby
Re: Hunterbook with pictures

Bilden med gubben som kör en sked igenom magen på varulven är snyggt gjord med skuggor och liknande. Killen som slåss med telefon luren är också ganska kul men ändå snyggt gjord.

Fast andar ska vara freakish och fetishig eller?
Han har ritat ganska många bilder som kanske inte ska vara riktigt så lustiga jätteknepigt. Tillexempel bilden på fomoren som petar ut ögonen på en varulv. Varulven ser också skum ut.

Feminest där va? Nä men komiskt kan vara tufft också, som den med gubben och skeden.
Om Deviant är feminist eller inte tror jag knappast har någon betydelse för hans smak för konst. En ganska barnslig och irrelevant sak att skriva.

Angående fotografiska bilder så vet jag inte eftersom jag inte har sett lajvböckerna, men montage (stavas det så?) och effekter på fotografier gillar inte jag iallafall eftersom det det syns att det är två olika grejer. Ungefär som att blanda två olika stilar i en målning, blir liksom inget sammanhang.

Detta är som sagt en smakfråga som diskuteras, knappast någon som försöker påtvinga åsikter.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Hunterbook with pictures

Om Deviant är feminist eller inte tror jag knappast har någon betydelse för hans smak för konst. En ganska barnslig och irrelevant sak att skriva.
Okej pappsen

Angående fotografiska bilder så vet jag inte eftersom jag inte har sett lajvböckerna, men montage (stavas det så?) och effekter på fotografier gillar inte jag iallafall eftersom det det syns att det är två olika grejer. Ungefär som att blanda två olika stilar i en målning, blir liksom inget sammanhang.
Fast jag tycker bilderna i Hellgame som exempel blev jätte häftiga och det är fotografier med effekter. Fast som du säger fast lite annorlunda: Smaken är som baken.

/DarkMystic är faktiskt inte 18 än
 

Nkari

Veteran
Joined
24 May 2002
Messages
192
Location
Örebro
Lirat Werewolf, Vampire.. både modern o dark ages,,

Måste säga att jag gillar vampire mest, vet inte riktigt vaför, men jag gillar det där manipulativa monstret i mörkret..

Werewolf gillade jag inte alls, trodde det var bara hack n slash.. men efter att ha spelat en Philodox shadowlord på White wolfs Dark ages chat under Albert som SL så har min uppfattning radikalt ändrats.. Werewolf är bara snäppet under vampire.. skillnaden är hårfin..
 
Top