Nekromanti Hunter Reckoning

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Boys

Varför inte bara ta en silversked och mörda varulven?
Som den dära Hunterbilden med gubben som slaktar en varulv.

/DarkMystic skulle vilja ha en silversked...
 

Deviant

Veteran
Joined
24 Sep 2003
Messages
19
Location
Göteborg
Re: Boys

Alla föds ju inte med silversked i mun, eller mage. :p

Och alla har inte tillgång till cleave heller :gremsmile:
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Hmmm

Strunta i övernaturliga! Hunters får sina små krafter men det ända viktiga för en hunter är att dem ser alla monstren. Dem har ju sina normala förmågor sedan, som att hugga med kniv eller ställa bra frågor.

Vad menar du med "själsligt rollspelande"? Menar du karaktärsgestaltning?

/DarkMystic spelar bongotrumma
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Nja...

Ämnesomsättningen spelar mindre roll, du får fortfarande inte soaka det. Och hur kom vi överhuvudtaget in på ämnesomsättningen i den här diskussionen? Den tas som jag minns det inte alls upp någon paragraf i texten om att gift skulle bli mindre farliga för garous eftersom de har hög ämnesomsättning. Snarare tvärtom.

Eld är farligt ja, som du påpekar tar det tid att läka. Men gift är fortfarande farligare och tar lika lång tid att läka som eld. Den enda fördel eld har som gift inte har är att det är mer enkelt att få tag i.

Vem som helst kan göra biologiska vapen i sitt hem - och det är inte speciellt svårt. Det lärde jag mig i frivilig militären som tonåring innan jag valde att hoppa av. Observera att jag inte talar om stridsmedel som används av terrorister utan betydligt mer blygsamma sådana... Det finns skalor :gremwink:
 

The wanderer

Veteran
Joined
31 Aug 2004
Messages
12
Location
Mjölby
Re: Hmmm

Och att de blir immuna mot många av de "onaturliga" krafterna som diverse oknytt använder mot dem. Dessvärre så för att sänka en Hunter måste man slå på den vilket gärna leder spelet in på en stig som jag inte alltid uppskattar, ioförsig inget sl-tweaking kan råda bot på menmen...


jaaaa... neeeejjj... jaaaa... neeeej. Karaktärsgestaltning är en del av det. Det är väl snarare att jag är mer intresserad av just den mer "personliga" aspekten av rollspelande... mina spelare är det inte. Det hade kunnat vara värre dock.
 

The wanderer

Veteran
Joined
31 Aug 2004
Messages
12
Location
Mjölby
Re: Boys

Är det du som har varit framme igen och visat bilder i White-wolf böcker Deviant... personlig favvo är ju knutten som ska hugga i ett par zombies. Inte speciellt snygga nån av dem. Och så givetvis alla bilder av Leif Jones. Uppskattar verkligen inga av hans bilder.
 

Deviant

Veteran
Joined
24 Sep 2003
Messages
19
Location
Göteborg
Re: Nja...

Angående dina gifter och stridsmedel, det går fortfarande på varulvens stamina (ämnesomsättning är en del av denna). Och blygsamma stridsmedel, såsom de du talar om har antagligen ganska liten effekt på en garou i crinos, då de har en hård motståndskraft mot sådant.
 

The wanderer

Veteran
Joined
31 Aug 2004
Messages
12
Location
Mjölby
Re: Nja...

Dessvärre ger jag faktiskt Deviant rätt i den här saken. När det gäller sjukdomar och gifter så har varulvarna en mycket effektivare metabolism än vad människor har. Alltså för att kunna skada en varulv så behöver du något mycket effektivare än något du kan skapa i köket.
Det bästa du kan göra med nåt sånt är väl att du wyrm-taintar det ordentligt mycket. Men då kommer vi in på det metafysiska i werewolf. Och jag misstänker att du behöver något mer än ett kök för att kunna utföra en ond wyrm ritual. Och jag antar att du inte har typ Uran liggande någonstans hemma? Jag vet att jag inte har det. ;-)
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Hmmm

Och att de blir immuna mot många av de "onaturliga" krafterna som diverse oknytt använder mot dem. Dessvärre så för att sänka en Hunter måste man slå på den vilket gärna leder spelet in på en stig som jag inte alltid uppskattar, ioförsig inget sl-tweaking kan råda bot på menmen...
Fast vissa hunters springer ju iväg och vissa är otroligt bra på det också. *Host Innocent Host*

jaaaa... neeeejjj... jaaaa... neeeej. Karaktärsgestaltning är en del av det. Det är väl snarare att jag är mer intresserad av just den mer "personliga" aspekten av rollspelande... mina spelare är det inte. Det hade kunnat vara värre dock.
Du menar att ens karaktär "lever". Köper varmkorv och tittar på sina favoritprogram. Är det så, så märker jag vem Deviant brås på :gremtongue:

/DarkMystic ser små detaljer
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: ROOOAAAR!

Avengers och Judges vill köra pang på. Defenders och Martyrerna vill skydda sin nära och kära. Innocents vill rädda monstren psykiskt och Redemptionsnubbarna vill läka dem fysikt. Sen finns det Waywarders jag inte vet mycket om... Men allesammans vill ta bort monstren eller hur?
Inte Visionary, som föll bort i din uppräkning, och inte alla de övriga heller.
Det enda creed jag uppfattade som genocidala monsterutrotare var Avengers. Övriga har en vinkling av något slag i sin inställning mot de övernaturliga varelserna.

Gordeg
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: ROOOAAAR!

Fast alla är monsterutrotare. Alla vill ha bort "monstren", vissa vill döda dem. Andra vill läka dem. Visionary är det ingen skillnad på dem vill ha bort monstren genom att känna "monstren".

När alla får bort "monstren" genom sina sätt så finns det som huntersen respekterar och låter det vara.(tills vidare...)

/DarkMystic är inte monsterdräpare längre. Han e monsterborttagare
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: Nja...

så har varulvarna en mycket effektivare metabolism än vad människor har. Alltså för att kunna skada en varulv så behöver du något mycket effektivare än något du kan skapa i köket.
Kan du visa mig regeltexten som stödjer detta? I så fall ger jag mig omedelbums. Gift som gift - och du kan inte soaka den. Spelar sedan ingen roll om det är hobbygift enligt formatmall 1A eller värsta Pentexskapade wyrmgiftet.

Alla får spela hur de vill och det är upp till dem, men för diskussioner är det rätt lämpligt att hålla sig till vad som står beskrivet i reglerna. Tyckande i alla ära, men det är just tyckande. Jag har inte själv regelboken till hands och det var år sen jag kollade i den så jag kan inte svära på att jag minns det speciellt bra.

Vad exakt står det i det stycket? Jag vill minnas att det i princip står att varulvar INTE får soaka toxins, men det står ingenting om att det måste vara grova toxins. Bevisa att jag har fel med hjälp av regeltexten, annars kan vi sitta och älta samma sak fram och tillbaka eftersom vi uppenbart TYCKER helt olika.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: Nja...

det går fortfarande på varulvens stamina (ämnesomsättning är en del av denna)
Vilket de inte får använda mot toxins så det blir rätt irrelevant i stridssammanhang.

Se för övrigt mitt svar här.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Nja...

Citerar poisen i regelboken Werewolf The Apocalypse.

Like disease , most poisens have little effect on the Garou. The same is true of most human drugs. Garou who wush to become intoxicated or use drugs for recreational purposes have two choices: either do so in Homid form, where their regenerative systems arent't quite so effectice, or awaken the spirit of the drug which increases it potency.
Supernatural, particularly wyrmtainted, toxins have their full effect on Garou and many are even considered to do aggravated damage


Så stog det och mer hittar jag inte än

/DarkMystic tittar vidare
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Okej...

...se där. Jag mindes fel då. Tackar för att du tog dig tid och kolla upp det :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Nja...

När det gäller sjukdomar och gifter så har varulvarna en mycket effektivare metabolism än vad människor har. Alltså för att kunna skada en varulv så behöver du något mycket effektivare än något du kan skapa i köket.
Tja, kvicksilverammo borde vara en effektiv grej. Ger en tillfredställande explosiv träff på obepansrade mål, är giftigt och har dessutom silver med i namnet (om än inte i kemin). Det bästa från alla världarna!
 

The wanderer

Veteran
Joined
31 Aug 2004
Messages
12
Location
Mjölby
Re: Hmmm

LoL är det verkligen så uppenbart? Jag minns fortfarande Deviants första karaktärer i WoD...

Vill också påpeka att det är ju en av aspekterna. En av de listigaste grejerna jag gjort för att locka fram och få in spelarna på "rätt" spår är ganska enkelt.
En Eon kampanj där dem dödade en kille, blev väldigt rätt på något sätt eftersom jag frågade vad dem kände istället för nåt klassiskt typ "vad gör ni?".
Det är väldigt sällan som någon människa med vanlig mentalitet kan ta sig helt oärrad efter att ha mördat någon, även om det var i självförsvar.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: Boys

Är det du som har varit framme igen och visat bilder i White-wolf böcker Deviant...

Du, jag har egen vilja och kan använda ögonen med så ge inte honom massa kred.

personlig favvo är ju knutten som ska hugga i ett par zombies. Inte speciellt snygga nån av dem. Och så givetvis alla bilder av Leif Jones. Uppskattar verkligen inga av hans bilder.

Som jag säger till alla som gnäller på bilder.
Gö bättre själv då

/DarkMystic blir mer påverkad än han trodde
 
Top