World of Darkness
Okej, för att ranka de olika spelen i World of Darkness-sviten då.
1) Orpheus - Inte spelat ännu, utan vi ligger som sagt var i förstadiet till det hela. Men efter att sett och hört vår SL tala om det så kan jag bara säga att det måste vara riktigt underbart.
2) Changeling - Mycket annorlunda och just detta gör att det särskiljer sig. Inte spelat mycket, men skulle gärna spela mer.
3) Vampire - Formatlmall 1A. Standard, men helt okej.
4) Dark Ages: Vampire - Som vampire, fast i dåtiden och därmed något sämre.
5) Werewolf - Har intressanta aspekter, men slutar allt som oftast i monsterslakt.
6) Mage - Nej, tack. Inte min typ av kaffe.
Olistade:
* Hunter - SL för det i vår grupp vill inte ha med mig eftersom jag är för rutinerad som SL och hon för grön...
* Wraith - verkar mycket bra och intressant. Skulle definitivt vilja spela det. Verkar rätt kul att han kontroll över varandras Karaktärer med skuggorna.
* Kindred of the East - Intressant grundstruktur - känns som om en bladning melln Vampire och Werewolf. Faller dock inte helt inom min intressesfär dock.
* Demon - the Fallen - Okej, har spelat det en gång, men det sade inte speciellt mycket. Skulle kunna vara intressant, men i så fall skulle jag hellre prova på independentrollspelet MillenniuM (som Gurgeh gjort).
* Mummy - Mumier är balla, men om spelet i sig vet jag inte speciellt mycket.
Hmm... tror inte jag missat något stort nu. Såvida man inte tänker på alla supplement som Gypsies och liknande. Men de väljer jag att ignorera.