Nekromanti Hunter, Level 5 edge

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Hej!

Undrar bara om det är någon som kan förklara för mig hur man får level 5 i en edge i rollspelet Hunter.

En liten notis för er som tröttnat på Vampire skaffa Mage eller Hunter. De är båda mycket underhållande spel men de är svåra att börja med och de kräver en mycket erfaren och seriös spelledare.

Tack på förhand!
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Desperat

Är det verkligen ingen som har någon aning om hur man får level 5 i en edge i hunter?
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Desperat

Eh... Jag har tittat i Hunter-boken ungefär en gång eller så, och vet inte vad det står om det. Men köper man inte level 5 precis som level 4, fast för fler poäng?
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Re: Desperat

Det är det som är så skumt, du köper edges för Virtue poäng och har du köpt en edge så räknas Virtue poängen som spenderad. Du har fortfarande nytta för den men du kan inte köpa edges för den längre. Varje edge kostar sin level i Virtue poäng och man måste köpa dom i ordning förs 1 sedan 2 o.s.v. men 1+2+3+4 är 10. 10 är max du kan ha i en virtue så vart ifrån får man 5 poäng till för att köpa level 5?

Skulle uppskatta upplysning, tips, förslag, sympati vad som helst!
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Desperat

Oj då. Ja, då vet jag inte. Jag har som sagt ingen koll på det där, och äger inte boken...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Desperat

Jag som inte ens kan reglerna skulle gissat på att man inte ska ha 5 från start utan att man skaköpa det för epa senare.
Men det är bara vad jag skulle tro.


Storuggla, ho ho ho
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Re: Desperat

Tack Storuggla! Du hade helt fel men du svarade i.a.f. och som tack får du......En HUND:/images/icons/woof.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Desperat

Tack Storuggla! Du hade helt fel men du svarade i.a.f. och som tack får du......En HUND: /images/icons/woof.gif

Åh tack! Jag vill tacka mina föräldrar, Kaj Attorps, Martin "Skäggis" Linnman, Krister "Krippa" Löfgren, Henrik "Kaxiga Dvärgen Lundgren, Gustav Vasa, Insignia, Akira Kurosawa, Toshiro Mifune, Killen som ritar Love Hina, Harry Turtledove, Jeremy Irons, Kvante, Walle, min ryskamajje från gymnasiet, Daniel Langeryd, Mattias Lettstrand, de som gör keso, irländarna, koreanerna och Sereg för att han står ut med mig ^_-


Storuggla, som skrattade som besatt när han läste Quis inlägg
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag är så stolt över dig Storuggla!

Jag visste att du var ämnad för stordåd. Min lilluggla har blivit stor! Buhuuhuu!!/images/icons/sad.gif
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Re: Desperat

Storyteller ger level 5 edges som belöningar till bra rollspelande... när du redan har level 4 alltså. Sen så är du ju också ganska galen vid den tiden...
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Re: Desperat

Aha, det är så det är! Tack SleazeRat!
Jag har dock redan gett bort min enda gåva till Storuggla, men fråga honom så får du kanske dela den med honom?

Sen så är du ju också ganska galen vid den tiden...
Helt rätt man är ju från vettet, ganska kul att man måste vara galen för att få de starkaste krafterna för att beskydda de svaga. Man borde ju inte ge en atombomb till en mentalt ostabil person... men men
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Re: Desperat

Tack! Men nej tack... jag tror jag klarar mig för tillfället.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Man borde ju inte ge en atombomb till en mentalt ostabil person...

<hr></blockquote>

Det håller jag med om!
 
Top