Nekromanti "Humor" i teoretisk fysik [länky]

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Rising skrev en sak för ett par veckor sedan som fick mig att tänka "du skulle bara veta..."
På många sätt kan man argumentera för att delar av andlighet bidragit med ycket mer än exempelvis forskningen kring svarta hål, M-teorier och supersträngar, som inte ens givit oss några roliga TV-program att göra narr av.
Så för att visa hur snäll och givmild jag är tjongar jag upp några länkar.
Till att börja med, såhär definieras strängteori, som Rising snackar om:
String theory is the theory of string panties. It claims that since a girl that wears string panties will get more attention than a girl that wears ordinary panties, bearers of string panties will ultimately make their trousers more and more thin and stretchy or heavy and baggy so that more and more of the string panty will be visible for the naked eye, which is odd, since it is not the string at all that catches the attention but the body part that is surrounding it.
Sedan måste ni läsa denna artikel.
Så sant, och så träffsäkert beskrivet att min sekreterare undrade vad som fick mig att kikna av skratt.

Fast egentligen räcker det med att läsa slumpvis vald bok av Terry Pratchett. Där finns kiselbaserade troll som blir supersmarta när det är kallt, en massa parodier på Schrödingers katt, och en massa annat smått och gott. För full behållning av denna författare rekommenderas en PhD i kvantfysik, en flaska god whisky, och eh, well you know... stuff
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Sen har vi ju den här:



(Xkcd kan väl vara lite nördintern, iofs.)
 
Top