Nekromanti http://www.danddgame.com/

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
OMGWTFBBQ! (för att citera chrull)

Nääää... nej fyyy... Jag väljer nog frukta-alternativet, speciellt om man får en cd med musiken att spela i bakgrunden när man lirar...


Storuggla, trodde hobbyn gått ifrån det bär med bräden och golvplaner
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Coolt!

Såg rätt ballt ut det där. Inte för att man kan ersätta rollspel med brädspel, men som brädspel betraktat tror jag att det kan funka rikigt bra. Hasbro gör ju faktiskt bra prylar.

/Dudde

PS
Yes! Jag besegrade Bugbear'en och vann ... en bit land?!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
OMGWTFBBQ? [ot]

Okej, OMGWTF kan jag gå med på vad det betyder, men jag hoppas verkligen att BBQ inte betyder det jag tror, dvs BarbieQue.;) (Nej, jag vet inte hur det stavas. :gremsmile: )
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: OMGWTFBBQ? [ot]

jag hänvisar till something awfuls kortvariant av filmen joan of arc. (Bessons då...)

 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Bilden fungerar inte :( [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
HAHAHA

Lite smått groteska länkar men jag fattar vad du menar nu. :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bwhahahahaha !!

Hur kul var intden här bilden !!

/ Johan K, som för övrig käner sig gammal..
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Fruktansvärd

Den började med att smälla upp webbrowsern smack över mina två vänstra skärmar. Bara det är tillräckligt för att jag ska tröttna.

När den dessutom får min browser att flippa ur så är mitt tålamod slut. Jag bryr mig inte om ifall den så kunde göra guld av spagetti, beter den sig så är den bannlyst från min browser för alltid.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Fruktansvärd

well, det är en extremt jobbig presentation (jag fattar exempelvis inte varför man ska välja en karaktär för?) men produkten i sig är lyckligtvis bättre än sidan som marknadsför den.

Det rör sig alltså om ett DnD-brädspel. Har det inte gjorts sådana innan, förresten?

Jaja, det såg ut att vara som det brukar vara; fyra olika karaktärer, lite standardmonster, lite kistor, lite fällor, lite hej och hå.

Jag tror att de där balla specialtärningarna man har i spelet kan vara kewla att latja med, dock.

Personligen skulle jag dock vilja ha mer juice i ett sådant här spel. Drakar, demoner, owlbears! Å så skulle jag vilja skapa mina egna karaktärer och verkligen få njuta av att försöka opta dem så bra som möjligt. När det ändå är brädspel man lirar så kan man ju lyfta fram det typiskt brädspelshäftiga med DnD-konceptet.

Och så skulle jag vilja ha roligare fiender. Här har man många slagpåsar som bara är större och farligare varianter än varandra, medan jag skulle vilja ha fiender som slogs på många olika sätt så att det blev mer variation. Det tricket som funkar mot en Bugbear tar säkert och funkar mot ett Troll också, även om trollet är farligare.

Rätt schysst. Men det hade blivit ballare med owlbears.

/Rising
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,480
Location
Stockholm
Jag hade hoppats på D&D Light

Alltså ett slimmat system, bara fyra klasser som kan gå upp till level 10, bara ett fåtal feats och skills, och de coolaste monstren, typ skelett, drakar, goblins och så.

En äkta light-variant av D&D helt enkelt. Lite besviken på att de inte använde en d20 i brädspelet...

Men det ska bli kul att prova det, när det kommer!

M.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fruktansvärd

du kör opera va?
tror det nya fönstret som poppar upp är en speceial special IE...
då kanske det fungerar bättre...

//Netfeed, som anser att man skall göra webbsidor som fungerar för alla läsare... de flesta iaf
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Fruktansvärd

du kör opera va?
Inte på den här maskinen.

tror det nya fönstret som poppar upp är en speceial special IE...
då kanske det fungerar bättre...
Näpp, det är IE.

Netfeed, som anser att man skall göra webbsidor som fungerar för alla läsare... de flesta iaf
Håller med. Min princip är ren HTML och inget aktivt innehåll på klientsidan.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fruktansvärd

Inte på den här maskinen

itne mitt bekymmer...

Näpp, det är IE

som sagt(säger han som jobbar på en mircosoftnätverksavdelning(långt ord))

Håller med. Min princip är ren HTML och inget aktivt innehåll på klientsidan

hata allt som rör sig, allt skall vara statiskt och ingenting skall röra sig... då är det bra, helst skall allt vara skrivit i CSS med...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Fruktansvärd

I vilket fall så spelar det ingen roll vilken browser det är, det finns ingen ursäkt för att maximera browserfönstret utan att fråga först.

hata allt som rör sig, allt skall vara statiskt och ingenting skall röra sig... då är det bra, helst skall allt vara skrivit i CSS med...
Jag gillar inte CSS heller, det funkar inte i vissa browsers.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fruktansvärd

I vilket fall så spelar det ingen roll vilken browser det är, det finns ingen ursäkt för att maximera browserfönstret utan att fråga först

gör den väll inte?

Jag gillar inte CSS heller, det funkar inte i vissa browsers.

så länge man håller sig till standard taggar och läsaren iaf kan dem så skall det inte vara något problem...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Fruktansvärd

I vilket fall så spelar det ingen roll vilken browser det är, det finns ingen ursäkt för att maximera browserfönstret utan att fråga först

gör den väll inte?
Jupp, den smällde upp fönstret över mina två vänstra skärmar, vilket är vad som händer när man maximerar ett fönster för mig (de två vänstra skärmarna är för datorn en, de andra två är vars en).
 
Top