Re: Fruktansvärd
well, det är en extremt jobbig presentation (jag fattar exempelvis inte varför man ska välja en karaktär för?) men produkten i sig är lyckligtvis bättre än sidan som marknadsför den.
Det rör sig alltså om ett DnD-brädspel. Har det inte gjorts sådana innan, förresten?
Jaja, det såg ut att vara som det brukar vara; fyra olika karaktärer, lite standardmonster, lite kistor, lite fällor, lite hej och hå.
Jag tror att de där balla specialtärningarna man har i spelet kan vara kewla att latja med, dock.
Personligen skulle jag dock vilja ha mer juice i ett sådant här spel. Drakar, demoner, owlbears! Å så skulle jag vilja skapa mina egna karaktärer och verkligen få njuta av att försöka opta dem så bra som möjligt. När det ändå är brädspel man lirar så kan man ju lyfta fram det typiskt brädspelshäftiga med DnD-konceptet.
Och så skulle jag vilja ha roligare fiender. Här har man många slagpåsar som bara är större och farligare varianter än varandra, medan jag skulle vilja ha fiender som slogs på många olika sätt så att det blev mer variation. Det tricket som funkar mot en Bugbear tar säkert och funkar mot ett Troll också, även om trollet är farligare.
Rätt schysst. Men det hade blivit ballare med owlbears.
/Rising