Nekromanti HTML

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Varför ändras HTML-kraven hela tiden...

Ibland kan man skriva i inom <> för kursiv text...

Ibland är man tvungen att skriva i inom [] istället...

Finns det någon regel som säger när så är så...eller si är så eller något sådant...

Eller måste man alltid kolla om det står att HTML är aktiverat eller ej...

Riddaren - har missat kolla det då och då
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nja... Vi kan ställa in för varje forum om man kan använda HTML och/eller Märkningar. För tillfället tillåts det HTML på alla forum utom Rollspelsforumet och anledningen till det är att jag testade hur det funkade med att stänga av HTML på ett forum när vi höll på att utvärdera systemet.

Vi håller på att diskutera HTML-frågan inom redaktionen just nu, så har ni några kommentarer så är det bäst att lufta dem nu. =]

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Ja, så länge HTML används på rätt sätt är det väldigt bra. Fel sätt kan vara att länka in feta porrreklamsbilder i sina inlägg eller att göra så att användaren flyttas till en helt ny sida... Det går att göra vet ni!

/Gollum - som har ett sträckt ledband i knäet

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Fel sätt kan vara att länka in feta porrreklamsbilder i sina inlägg eller att göra så att användaren flyttas till en helt ny sida

Hahaha...

Ja, mer HTML, men gör någon som herr Gollum säger är fel sätt...så bör denne bannlysas....

Riddaren
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Lätt gjort...
Om nån skulle vara så korkad att ha porrbilder i sina inlägg förstås...
Redaktionen, har ni någon sida där det står att man inte bör använda HTML för mer störande saker? Alltså, t.ex. skicka vidare till en anna sida eller så, eftersom det behöver ju inte vara en porrsida, de vill kanske bara få folk till sin egen sida...

/RipperDoc
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Eftersom du bara kan lägga in html inom <BODY> så är det nog inget vidare lätt att lägga in tvångsförflyttning som du inte behöver klicka på för att bli förflyttad. Sånt brukar man lägga in på andra ställen i koden, men det finns säkert sätt för den som orkar skapa javascript...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
<I>Vi håller på att diskutera HTML-frågan inom redaktionen just nu, så har ni några kommentarer så är det bäst att lufta dem nu. =][/i]

HTML ska ni absolut ha kvar! Inte bra för att det är möjligt att inkludera länkar och sätta fetstil och kursivering, utan man kan samtidigt lära alla som inte kan det lite grundläggande html...

/Emil
 

Rebo

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
5
Location
Örebro, Konungariket Sverige
Ja, men javascript kan man ju snabbt och relativt lätt åstadkomma ganska mycket skada, typ få besökares datorer att hänga sig och liknande otyg... Så javascript-taggar tycker jag borde filtreras bort från meddelanden.

******************************
Livet är som en burk senap,
fast lite mer rektangulärt...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Men, hur enkelt är det att i sådant här meddelande få ett javascript att laddas samtidigt som sidan?

/Emil
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Ganska enkelt skulle jag tro... Fast man kanske måste skriva nåt inom HEAD-taggen?

/Gollum - som inte har hållt på med javascript på ett bra tag nu... /images/icons/blush.gif

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Sen kan man ju göra sånna här fula grejor också...

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<p>Var
vänlig fyll i ditt användarnamn och lösenord i följande ruta: <input type="text"
name="T1" size="20"><input type="submit" value="Skicka" name="B1">

Detta behövs eftersom <a href="http://www.rollspel.nu's">www.rollspel.nu's</a>
användarregister har försvunnit.</p>
</form>

Undrar hur många som skulle gå på det? (Observera att formuläret ovan inte fungerar som det är just nu, så ingen oro... /images/icons/wink.gif)

/Gollum - som kommit fram till att Java-applets inte behöver någon HEAD tag för att fungera och inte forumlär heller för den delen...

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Ganska enkelt skulle jag tro... Fast man kanske måste skriva nåt inom HEAD-taggen?

Jo, det är det jag menar. Man måste väl klicka på något eller är det möjligt att skickas vidare någonstans automatiskt, även om man inte har tillgång till Head-taggen?

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Intärna länkar

Bara för att vara petig, men det stavas "Interna"...

Länkar inom forumet funkar tydligen utmärkt. Jag länkar direkt till forumensstartsida så att jag slipper logga in varje gång...

/Emil
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Är inte säker, men har för mig att jag stött på ett java-script som gjorde just det... Och för applets behövs inte HEAD-taggen... /images/icons/crazy.gif

/Gollum - som börjar bli orolig

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 
Top