Nekromanti [HT/Järn] Lägesrapport

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det var ett tag sedan jag skrev en lägesrapport, så det är dags för en nu. Den gäller för både Järn och Hjältarnas tid, men mest om Hjältarnas tid.

Magins väv, magiboken till Hjältarnas tid, har ett färdigt manus. Det har dessutom ungefär hälften av illustrationerna klara. Nu går den in i sättningsfasen, och därefter blir det korrektur. Det ser ut att bli 64 sidor med bakgrund om magi, sejdstavar utökas till fokus och är inte bara längre stavar, det finns mer om Andra sidan, olika traditioner ("magiskolor") införs, och förstås en massa besvärjelser. Och mycket annat. Magins väv kommer också kunna användas till Järn.

Sagor från Trollskogen är en äventyrsantologi av Petter Nallo. Manuset håller på att redigeras just nu.

Efter att de är klara kommer jag att titta på resten av extramålen till Järn. Nästa startmiljöer blir Mundanas järnålder och Fjorland. Jag siktar på att PDFerna kommer under mars. Därefter är det Västmark, Trollvinter och odjuren kvar, och sedan ska dessa samlas till Världsträdets grenar. Jag är hemskt ledsen att de tar längre tid än jag vill.

Det finns en klase frilansare som gör saker till Hjältarnas tid. Det är flera äventyr på gång, samt en spelarbok och en religionsbok. Vi har massor med idéer på saker vi vill skriva, inklusive äventyr, kampanjer, kortare gratisäventyr och regeltillbehör.

Så mycket att skriva, så lite tid.
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Låter spännande. Någon aning (vild gissning eller bättre) om när allt detta kommer att komma i giriga konsumenters händer?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Makaron;n220042 said:
Låter spännande. Någon aning (vild gissning eller bättre) om när allt detta kommer att komma i giriga konsumenters händer?
Jag har en aning, men jag vill inte lova för mycket.
 

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Hej!
Finns det några planer på en SL-skärm? Älskar att ha lite priser på saker samt tabeller framför mig. Och det känns inte riktigt rätt att sitta med DnD 5e skärmen (som dessutom är ganska kass) framför sig när man ska spela Hjältarnas Tid :)
Tack på förhand.

Just ja, dom nya böckerna var riktigt bra, tack för det!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hej SiggeX!

Vi har tittat på lite olika alternativ men har inte bestämt nåt än. Det är en så speciell produkt så den behövs kollas upp ordentligt.
 
Top