Nekromanti [HT] Hur vill du uppdatera rollformulären?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Här är två hypotetiska frågor om rollformulären till Hjältarnas tid:

1: Givet rollformulärens nuvarande format (en sida svartvit G5), hur skulle du vilja uppdatera dem?
  • Är det något du saknar och vill ha tillagt?
  • Är det något överflödigt som du vill ta bort?
  • Är det något som du tycker borde ändras eller förtydligas?
  • Är det något som du tycker borde bytas ut mot något annat?
2: Antag att framsidan är oförändrad. Om du fick lägga till saker på baksidan, vad skulle du vilja ha där?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,088
Location
Göteborg
1. Ersätt draken med plats för egen bild. Alternativt det som Zadrith säger nedan.

2. Pengar/värdesaker, Utrustning
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
1 Ta bort draken och gör om rutan för äventyrsfärdigheter så den blir 4x7 i stället låt den sista platsen vara tom så att folk som känner att de behöver husregla dit någon extra färdighet inte behöver göra ett eget formulär. Det borde göra att det finns plats för två rader besvärjelser till, behåll därför bara den ena besvärjelsekolumnen (nu med sex rader) och låt platsen där den andra besvärjelsekolumnen var bli plats för utrustning.

Jag skulle också kunna tänka mig att allt som har med magi flyttas till ett eget formulär eftersom det bara är ett fåtal rollpersoner som använder det. Alternativt att det finns två varianter av formuläret. Ett med plats för besvärjelser precis som nu. och ett med utrustning i stället för alla som inte är magiker

1/2 Om de förändringarna har genomförts skulle jag vilja ha en baksida med plats för att fylla i kontakter. Viktiga händelser och annat som man lätt glömmer bort mellan spelmötena

2 Utrustning, samt det jag beskrev ovan.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
2) En liten spalt för ens viktiga saker, och en stor spalt för ens viktiga kontakter eller händelser!
 
Top