Nekromanti Hovkampanj

Vildvittra

Veteran
Hej , eller nått.

Nu är det så att jag tänkte starta en hovkampanj som ska utspela sig i consaber .
Såå .. All hjälp vare sig det är tips eller ren fakta är välkommen . Bör kanske nämnas att det är min första kampanj så ..

Tack på förhand.

/ Sofia

Har lite tidspress hust nu så jag... [ANT]

..länkar till en annan tråd som handlar om hovkampanjer. Har du lite idéer själv så berätta gärna dem så kan man spåna vidare på dem. Har du Consabermodulen så kan du få en massa idéer från den.

I min kampanj finns det en sabrisk alvriddare med och i hans bakgrund skall jag spela ett antal sessionern med hovkampanjer och eventuellt kommer min egna kampanj att utvecklas till ngt liknande. Kan skicka ett privat PM med det jag har skrivit om den sabriska adlen inför sessionerna om du är intresserad.

För att hjälpa dig är intressant att veta för karaktärer dina spelare har.. En kort beskrivning hade varit bra

Och till sist.. Välkommen till forumet

joo .. all hjälp är som sagt välkommen . har ingen aning om vad ett Pm är men fixar du det så : )
Jag förstår mig inte riktigt på detta ..
Tack för länken btw , och jaa , jag har consaber modulen och har läst den . eller jaa det mesta iaf .

/ Sofia

jag satsar på att du har gått ut grundskolan.

I så fall, borde du minnas intrigerna i åttan och nian. (har du arbetat/gått universitet borde minnena vara destå färskare)
Tänk den situationen: konkurrerande vängäng, utstötta, en daglig kamp om anseende, makt och bra betyg. Enda skillnaden är den att rektor och lärare bara är jävligt mäktiga kompisar och att ni allihopa har resurser nog att köpa både kåken och staden samt att ni har ungefär fyrtio lojala sjuor, mobbare och/eller pluggisar och sötisar. Som ständigt är utsatta för försök att köpas av dina "klasskompisar". Lägg därefter till att andra skolor försöker köpa er lojalitet också, att mycket få har ens en gnutta moral och att ni alla svarar för, utöver de nära 40, ca 800 själar och du får en rätt hyfsad bild.

Skolförklaringen var bra. Men du borde lägga in Tokon i kampanjen, kungen har inte svurit drakeden, eller vad den nu heter, och det gillar dom inte, så att ha Tokon på sin sida är en stark förstärkning. Annars är det alltid kul att blanda in mystiska saker och varelser (specillt då inte min sabriska adel kan så mcket om sånt). Ha det bra. ps: Välkommen til forumet.

Back