Nekromanti Hovkampanj?

G

Guest

Guest
Några bra förslag på äventyr till hovkampanjer eller eventuella äventyrsupplag?

Mäster Azazel
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
En ide skulle vara att låta rollpersonerna leva ett (normalt) intigrerande liv vid hovet och de inte känner varandra annat än via ryktesvägen eller att de kanske setts vid middagar och andra sociala till fällen som anordnas. Sedan kan man ge varje spelare helt olika mål att försöka intigrera mot och inte låta dom träffas allt för ofta, om de inte intigrerar med varandra förstås. Spelledaren bör ha ett större antal fingrar med i skapandet av rollpersonerna eller göra alla själv för att det skulle funka ordentligt.

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Duriel

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
50
Location
Alingsås
Jag tog och "högg av" en liten bit av Consaber. Där skapade jag ett eget samhälle och lät mina spelare inneha nyckelpositioner i samhället. En blev Baronessa, en värdshusvärd, en präst och en "folkets man". dessa var sedan en "traditionell" spelargrupp och var ute på äventyr. Letade efter fruktbarhetsymboler, religiösa reliker - jadda-jadda...

Det är hur som helst jättekul!

- MaD, Kare wa, Tõkyõ daigaku no daigakuin made deta interi da.
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Jovisst låt rollpersonerna ineha viktiga poster så som läkare, mäster magus, General and so on and so on
och låt dom sedan leva i hovet med alla dess risker ochbelöningar
MEN detta kommer nog bli tråkigt efter ett tag tror jag

Jag är gud
 
G

Guest

Guest
MEN detta kommer nog bli tråkigt efter ett tag tror jag

Tvärtom tycker jag. Vi håller på med en slags hovkampanj i Consaber. Det är inte alls tråkigt utan fyllt av intriger, lönnmördare, dubbelspel och annat som adeln roar sig med. Iofs beror det väl lite på spelaren och SL. Om dessa inte klarar sig utan minst en strid per spelpass så kan det mycket väl kännas tråkigt. Personligen tycker jag att det här är bland de roligaste jag spelat.

/Tiamel
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Håller med. Hovkampanjer rular. Vår har vi hållit på med i snart ett år, och minst 2 spelmöten i veckan- och den är fortfarande lika intressant. Kan inte vänta till nästa spelmöte, jag bara måste få veta hur det går med rp:na, kärleken, intrigerna, liljans råd och den något knäppa, fattiga pyarflickan i kalkbrottet...

- Ymir, intrigmakarSL klass #1
 
Top