Horus Heresy blir INTE film

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hur skulle en vettig 40K-film se ut? Frestelsen är att göra Space Marines, men det tror jag är en kass idé. Jag tänker mig någon sorts Inquisitor-grej.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Det har ju ryktas om att det skall göras en tv-serie baserad på böckerna om Eisenhorn. Men huruvida det bara är ett rykte eller ej, det vet jag inte.
Med tanke på att SM är överlägset den populäraste fraktionen att spela så faller nog dessvärre en film åt det hållet också. Tror att siffrorna låg uppåt 80% av all GWs försäljning är SM relaterat.
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
Hur skulle en vettig 40K-film se ut? Frestelsen är att göra Space Marines, men det tror jag är en kass idé. Jag tänker mig någon sorts Inquisitor-grej.
Det finns ju en redan, Ultramarines, annars finns det en fan-(lång)film som heter Damnatus som är sådär
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Att filma hela HH vore som att göra en film av hela Bibeln fast kanske värre. Det är för stort för ens en tv-serie med tio år av säsonger. Jag tror att sättet att göra 40k film är att göra fristående historier i settingen. Helsreach the Movie fast live action vore ju amazing:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Hur skulle en vettig 40K-film se ut? Frestelsen är att göra Space Marines, men det tror jag är en kass idé. Jag tänker mig någon sorts Inquisitor-grej.
Starship troopers i en ohelig mix av Västfronten intet nytt 2.0, fokusera på guardsmen.
 
Top