Nekromanti horizonten.se - En ny blogg om spel

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Nu har jag och min spelförening startat en blogg om spel och populärkultur på www.horizonten.se

Surfa gärna in och ta en titt.

Vi hoppas att kunna producer en blogg om rollspel, brädspel, film, musik, serietidningar. Nördkultur och populärkultur. Allt från nyheter om produkter till rykten om kommande balla grejor.

Chansen att egen producerat material kommer publiceras är ganska god och i framtiden är planen även att en podcast ska föddas ur horizonten.se
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Vad roligt. Hoppas att du kommer gilla horizonten.

Nu är ju våra läsare inte många men om du vill promota något eller upplysa oss om något ballt att skriva om på horizonten.se så skicka gärna ett mail så ska vi försöka publicera det. ex lite nyheter om fria ligan.

Det gäller självklart alla rollspelare. Har ni ett spel, en nyhet eller ett event som behöver promotas och få lite publicitet så maila oss gärna.

Vill någon ha en länk till sin sida är det också möjligt

horizontenblogg@gmail.com
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Jag får säga toppenroligt att ni lanserar det här. Behövs fler bloggar och det är ju aldrig fel med fler podcasts som berör rollspel heller.

Starkt initiativ och tummen upp! :gremsmile:
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Kul! :gremsmile: Ni verkar väldigt duktiga och har snygg sida. Om jag ska komma med något tips, for what it's worth, så är det att försöka hitta en nisch inom det rätt stora området "spel och populärkultur". Säkert finns det någon del av detta ni är extra intresserade av och bra på!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Mitt tips är att skriva för att det är roligt; många av våra felsteg på Boningen kom sig av att vi tänkt för lite på oss själva och för mycket på vad som vore "smart" eller lockar läsare. Det är ju inte ett jobb att blogga om rollspel på svenska.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Bra råd tror jag. Det är just att ha roligt som är vår dolda agenda med horizonten. Om det intresserar oss intresserar det kanske någon annan.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Vårt fokus är ju spel men sen är vi ju intresserade av en massa andra grejer också. Mem visst ligger det lite i vad du säger. Framtiden får avgöra riktningen. Spännande.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Nu kan ni gilla horizonten.se på fejan och Steven Segals stålperuk till frisyr gör sitt första framträdande.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Nu finns det många nya uppdateringar på horizonten.se. . Battlefield 4, Achtung Cthulhu och mer värmländsk skräckfilm. Annat smått och gott är också där. Lite kommande inlägg är en recension av rollspelet Bortom och recensioner av lite Call of Cthulhu grejor.
Sen lovar jag lite Advanced quad Leader.

Check it out vet jag.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Massa nytt om roll och brädspel på horizonten .

Skriver lite om kickstarters och crowdfunding. Finns lite tittar på nya data spel att kolla på om man är sugen på strategispel till datorn. Har även lite recensioner på gång så besök gärna bloggen och gilla på fejan om ni vill

B-E
 
Top