Nekromanti [Hoi 4] Wrnu erövrar världen

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
I somras spelade en grupp Wrnuare Crusader kings 2 tillsammans, det var mycket roligt, och jag skulle vilja att vi tacklar något av de andra Paradoxspelen. Så jag föreslår Hearts of iron 4.

Inga förkunskaper krävs ( man behöver bara äga grundspelet), och jag räknar med att vi kommer ha en ganska lowkey casual inställning till spelet.

Detaljer som exakta speltillfällen och så tycker jag vi löser efter att vi har fått ihop en grupp som är intresserad.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Kan någon förklara för farbror hur det funkar? Måste vi vara online samtidigt? Är det rundor? Realtid? Hur lång tid tar det? Etc?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Måns;n283840 said:
Kan någon förklara för farbror hur det funkar? Måste vi vara online samtidigt? Är det rundor? Realtid? Hur lång tid tar det? Etc?
Spelet är i flytande tid, så inga rundor, men väl olika hastigheter (och möjlighet att pausa, men det vill man inte göra mer än nödvändigt i multiplayer). Så alla måste spela samtidigt. Det kan ta hur lång tid som helst i stort sett.
Men det är inget problem eftersom man själv välja lite vad man har som målsättning.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Som en någorlunda väl erfaren paradoxnörd får jag lov att rekommendera att ni spelar med modden Kaiserreich. Det är baserat på en alternativ setting där tyskarna vann första världskriget.

Det är mycket, MYCKET mer utvecklat än grundspelet (även mindre nationer har fokusträd, massvis med events, etc) och det finns många, mindre krig att utföra än det där jättekriget som andra världskriget är. Det ger mer flexibelitet till spelarna.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=809903394

(Och jag rekommenderar inte detta BARA för att jag var med och moddade där ett tag, utan för att det faktiskt är riktigt bra).

Tyvärr blir det nog svårt för mig själv att delta. Jag har mycket skumma arbetstider som hoppar hit och dit.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Mundo;n283852 said:
Som en någorlunda väl erfaren paradoxnörd får jag lov att rekommendera att ni spelar med modden Kaiserreich. Det är baserat på en alternativ setting där tyskarna vann första världskriget.

Det är mycket, MYCKET mer utvecklat än grundspelet (även mindre nationer har fokusträd, massvis med events, etc) och det finns många, mindre krig att utföra än det där jättekriget som andra världskriget är. Det ger mer flexibelitet till spelarna.
det är inte en dum ide, jag tror dock att det är bättre om vi börjar utan mods, och först om vi vill spela flera matcher så börjar vi modda.



Mundo;n283852 said:
Tyvärr blir det nog svårt för mig själv att delta. Jag har mycket skumma arbetstider som hoppar hit och dit.
Det där med jobb låter jobbigt, har du provat att vara student istället, då har man mycket tid ( förutom när man inte har det).
 
Top