Hockey Tråden

Status
Not open for further replies.

Ivan NWG

Swordsman
As with the other thread, I thought it would be cool to have a thread where people can discuss hockey results, complain when their team loses or just generally chat about the sport.

I am pretty new to following hockey but followed the (mostly brand new) womens hockey league over here (PWHL) watching Montreal last season, but will switch to Vancouver now that they have a team.
I am also planning on watching SDHL when it starts up again (Frölunda). There is not a way I think to watch SHL over here, but I did watch some Frölunda mens highlights last year. I am also planning on following the Canucks in the fall.

Go ahead and share what teams you follow both at home and abroad.

Looks like SDHl has started putting their matches on Youtube. I was worried it would only be some games, but it looks like every match from the first couple of match days. Officially getting hyped.

Håller på Detroit Red Wings och Karlskrona HK (KHK). Ser dock förhållandevis lite hockey då jag jobbar skift och inte alltid haft rätt kanaler eller streamingtjänster för att kunna se matcherna. Detroit´s matcher är ju oftast även mitt i natten.
Men har varit över i 2 omgångar och sett Detroit spela 4 matcher totalt och har haft turen att de vunnit alla matcherna jag såg dem spela live.

Började gå och se Karlskrona HK 2009 som då låg i Div 1 och följde dem upp i seriesystemet till SHL. Tyvärr fick man även se en del av elitidrottens baksida när folk i kostym hittade på nya arenakrav för att spela i SHL när bottentippade KHK oväntat låg etta i serien. De lyckades sportsligt ta sig till SHL men fick lägga nästan hela budgeten på att bygga om arenan för att inte bli uteslutna. Detta arenakravet revs upp något åt efter att KHK gick upp. De lyckades aldrig riktigt få ett slagkraftigt lag och etablera sig och åkte efter 3 säsonger i högstaligan ner i andraligan (hockeyallsvenskan).
Under pandemin när lagen inte fick ta in publik på matcherna så bestämdes det att inga lag skulle åka ner pga ekonomin. KHK höll sig kvar i allsvenskan sportsligt men blev ändå nerflyttade pga ekonomiska krav trots att ligan gått ut med att inget lag skulle bli nerflyttade pga ekonomi det året.
Därefter har jag blivit så less på byråkratin i svenska hockey så jag ser bara några få matcher om året.

I actually used to live in Michigan, but we never managed to get to Detroit for a game. Because of how tv rights works, I usually can't watch Detroit games down here anyways, since its "too close". So Vancouver it is :)

Yeah, time zone differences are brutal. Its a little easier the other way around since I just have to get up a bit early to watch European games.

Difficult story for KHK, thanks for sharing.

Status
Not open for further replies.
Back