Nekromanti HoboCon #2 - The Return of the Hobo (22/3)

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Del två av OSR-träffen i Stockholm som vi kallar för HoboCon går av stapeln den 22 mars.

Var? - Om inget bättre alternativ erbjuds blir det Dragons Lair (medlemsskap krävs, men det är "billigt").
När? - 2014-03-22. Exakt tid bestäms när lokalen är klar, men gissa på heldagsevent.
Vad? - Det rör sig om Old School RPGs. Någon arrangerar något. Du kan säkert vara med. Inga förhandskunskaper krävs.

Säg till om du tänker dyka upp. Säg till om du kan tänka dig arrangera något.
Senast blev det totalt 3 arrangemang, och om du tänker arrangera något försök gärna se till att det tar cirka 3-4 timmar att köra igenom. På så sätt kan fler vara med och fler kan testa olika saker.

Folk som sagt att de kommer dyka upp (14):

* chrull
* anth
* Stövelkatten
* Arfert
* Rymdhamster
* Eksem
* Rob
* Kloptok
* cyberhest
* Sia
* Jarl
* pjuppe
* Jocke Kofot
* Owlbearpig

Folk som kan tänkta sig arrangera:
chrull - Kommer arrangera något. Det kan bli LotFP och upptäckande i ett tempel tillägnat The Father of Nothing, det kan bli Rollspel.nu-scenariot, eller så kan det bli ett kärt återseende av något konvenstarrangemang. Detaljer oklara, men något har jag med mig. Förhoppningsvis blir det konstigt, märkligt och förödmjukande.
Eksem - Något.
Rob - Något.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag lär dyka upp och gärna vilja arrangera något. Återkommer med vad senare!
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,224
Location
Stockholm
Jag tror jag kan dyka upp, låter riktigt skoj. Finns det något osa-datum?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
kloptok said:
Jag tror jag kan dyka upp, låter riktigt skoj. Finns det något osa-datum?
Just nu finns det inget datum, men dyker det upp någon annan eventuell lokal kan det kanske bli aktuellt.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,224
Location
Stockholm
Okej, men räkna med mig så länge. Jag kan nog inte arrangera något, det överlåter jag till experterna. :gremsmile:
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Jag kommer. Än så länge har jag inte nog med pondus eller mod att arrangera något, så jag ska bara spela.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Jag ska helt klart göra ett seriöst försök att delta.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Folk som sagt att de kommer dyka upp (15):

* chrull
* anth
* Stövelkatten
* Arfert
* Rymdhamster
* Eksem
* Rob
* Kloptok
* cyberhest
* Sia
* Jarl
* pjuppe
* Jocke Kofot
* Owlbearpig
* Mattis

Folk som kan tänkta sig arrangera:
chrull - Kommer arrangera något. Det kan bli LotFP och upptäckande i ett tempel tillägnat The Father of Nothing, det kan bli Rollspel.nu-scenariot, eller så kan det bli ett kärt återseende av något konvenstarrangemang. Detaljer oklara, men något har jag med mig. Förhoppningsvis blir det konstigt, märkligt och förödmjukande.
Eksem - Något.
Rob - Något.
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
Jag ser fram emot det här och håller faktiskt på att marinera idéer för ett specialskrivet äventyr.
 
Top