Nekromanti Hmm

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Har försökt fatta forumet nu...tydligen en väldig massa nya funktioner...
En grej är att när jag ändrade språk till Svenska blev allt logiskt nog på engelska...

Och jag kunde inte ändra antalet inlägg per tråd, eller nåt...

/RD
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, det är en liten bugg vid ändring av språk, det blir rätt sen även om det ser fel ut först. Det är fixat i en nyare version av forumet som jag inte orkat installera än (eftersom jag gjort en massa hack i detta och inte orkat mergea ihop de två versionerna (flera stycken tom)).

Inlägg per tråd kan man inte ställa in... Det beror ju på hur många som har svarat på ett inlägg. Man kan dock ställa in hur många trådar man får se på varje sida. Om man endast visar huvudinlägget, dvs roten på en tråd/träd, så ser man exakt så många rader per sida. Annars får man ju se alla svar på samma sida också.

Man kan testa dessa funktioner utan att ställa in det i profilen genom att klicka på knapparna på sidan. "Expanderat" - "Minimerat" betyder om man vill se bara huvudinlägg (minimerat) eller även alla svaren (expanderat). Platt visning betyder att man får se alla inlägg i en tråd direkt på sidan om man läser ett huvudinlägg, jag tycker det är värdelöst då det är svårt att se vad man svarat på, men det blir enklare att läsa och man ser alla inläggen direkt. Det är helt enkelt en smaksak vad man vill använda.

Angående grafik som det skrevs om någon annanstans, vi har försökt minimera storleken på grafiken så mycket det går men ändå ha fräscht utseende och jag tycker vi har lyckats. Men jag sitter ju på fast uppkoppling jämt så det är lite svårt för mig att avgöra, i slutändan är det ni forumanvändare som får bestämma.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Grafik

Tja, den gula www.rollspel.nu loggan är kornig och utdragen för mig... den bruna bakgrunden på headern käönns oerhört malplacerad, när resten är grått och vitt...de två bilderna på vardera sidan om den gula loggan hittas inte, de båda länkar till olika saker, men det blir bara vackra röda kryss..
Den där gröna www.rollspel.nu logan överst är onödig, IMO... den _eller_ den gula loggan (med två pilar framför).


/RipperDoc
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Grafik

Hehe, då är det allvarligt fuckat för dig kan jag säga. =]

Nåt dygn till kommer det vara problem med domänpekningen och tills dess kommer länkarna att peka lite fel, om man har oturen att använda en namnserver som inte uppfattat ändringen ännu.

Hur det ska se ut:
Det ska inte finnas någon frame, det ska bara vara en logga som är brun/guld-aktig, länkarna ska fungera, det ska vara en liten minimeny och en reklambild för sidan Altors Vidder. Sen att det bara är brunt på ett ställe... Tja, det är ganska sant, men det är rubrikfälten på hela www.rollspel.nu som är bruna, därför är det det här också. Sen fattas det lite grejer i utseendet, knapparna ligger lite fel och så, men det är rätt krångligt att fixa så det har inte blivit av än.

Så om du väntar ett tag så kommer nog sidan att börja fungera bra sen.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Grafik

Beror saknade bilder också på namnservrar?
För Altors vidder bilden och nyhetsloggan saknas...
sedan är www.rollspel.nu som sagt vad utdragen och kornig, alternativt gjort av en dålig grafiker :)
Det sista kan väl ändå inte bero på namnservar...inte på min dator heller tycker jag... (har 1024x768)..

/RipperDoc
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Grafik

Jomen, det är precis vad det gör, för av någon idiotisk anledning tror någon namnserver fortfarande att www.rollspel.nu ska peka till gamla servern och där finns inte dessa filer. Ska fixa så att filerna hämtas direkt från forumservern istället så ordnar det sig. Att loggan syns men är kornig är för att det råkar finnas en bild som heter samma sak på gamla servern och det är en logga som gjordes långt innan www.rollspel.nu dök upp första gången... Att den ser kornig ut beror på att den skalats om, eftersom den har helt annat storlek än det som är satt på bilden här på forumet.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top