Nekromanti hmm hmm hmm

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
bara *hmm* grisodlare irriterande det heter faktist grisfarmare..
man kan säg avlar grisar.. grisavlare men inte grisodlare OM ni på forumet inte har lyckas genom genmanipulering korsa en växt så att dess frön är äkta grisar för då är det helt okej att kalla det grisodlare..
och me tanke på hur bra forumet är så finns den möjligheten klart *ler*

Hatten svamlar på :gremsmile: /images/icons/smile.gif
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hehe... Tanken är att det ska vara lite roligt helt enkelt. Kommande titlar blir lite mer normala.

Grisodlare är ungefär på samma sätt som bönder som bygger bröd fresten....

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"bara *hmm* grisodlare irriterande det heter faktist grisfarmare.."

"Grisodlare" är sedan länge en vedertagen term bland rollspelare, ungefär som "åff lajv" är en vedertagen term bland lajvare. Jag vill minnas att det var Anders Blixt som var orsaken till termens uppkomst. Termen "grisodling" betyder "den sorts rollspel där vardagsproblematik är totaldominerande", till exempel rollspel där man spelar just grisfarmare och är mer intresserad av att se till att det blir logdans på lördag än att dräpa drakar. "Grisodlare" betyder "rollspelare som spelar grisodlingsrollspel" och har ingentin med svinavel att göra.


- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
"Guru". Jojo, komma här och tro att han är något. Han har väl varä i Amerika å tror att han är förmer åss andra...

/Dnalor, som har uppgraderats till äventyrare.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Än mer anledning att jag inte vill bära titeln grisodlare... Har svårt att tänka mig att spela grisodlare... *muttrar ilsket och funderar på att mailbomba dig, trädgårdsmästaren och Azagthoth, ända tills jag inser hur illa ute jag skulle vara då... tvåhundranitton svärdssvingande galningar som letar rätt på min IRL adress. * Ynk.

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
*skrattar* Kan skika ett par ton kvickrot härifrån till din istället. Eller föredrar du brännnäslor, smörblommor, nate, kåltistel, maskroser (gott vin...hm... recept från en polis!?) eller tistlar... Eller vill du ha vägtistlar? Har ett ganska hyffsat sortiment växter som växer där dem inte är önskade... *suckar* /images/icons/crazy.gif

Allvarligt så föredrar jag lite dagliljor, näckrosor och syreproducerande växter till dammen just nu. Samt något som tar död på alger... Men jag får vänd mig till odla.nu för de problemen. /images/icons/smile.gif

Vilket som alltid föranleder mig till

A) En stor bukett blomster till grabbarna som håller i forumet. Och då passar för årstiden liljekonvalj, syren, löjtnantshjärtan (vita och rosa), pingstliljor och gullevivor. Samt en stor bukett matnyttiga sparrisar...

B)Fauna och flora i rollspel... alltid för lite av de vanliga sorterna och för mycket av monstren... /images/icons/crazy.gif

Lady Silver Wolf
 
Top