Nekromanti Hjläp med blodsrankejos

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Mutant, Undergångens Arvtagare.

på min utrustningslista står jos från blodsranka. Problemet är att jag har ingen aning om vad det är, hur det funkar, var jag fått tag på den eller ens om det kommer från en modul eller är något vi diktat ihop runt spelbordet.

Har du hört talas om blodsrankan?
I såna fall, vad gör den jos som man kan pressa ur den?
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Olav said:
Mutant, Undergångens Arvtagare.

på min utrustningslista står jos från blodsranka. Problemet är att jag har ingen aning om vad det är, hur det funkar, var jag fått tag på den eller ens om det kommer från en modul eller är något vi diktat ihop runt spelbordet.

Har du hört talas om blodsrankan?
I såna fall, vad gör den jos som man kan pressa ur den?
MUTANT 2 said:
"... Vampyrträdet livnär sig på på att suga blod med hjälp av tunna tentakler som är dolda i marken runt trädet. ... För att locka till sig byte använder trädet en attraherande doft som når 10+1T10 meter bort. Alla som känner doften måste slå ett svårt MST-kast eller rusa mot trädet. Offret får slå ett svårt MST-kast varje minut. Om kastet lyckas bryts doftens förhäxande effekt och det blir möjligt att fly."
Kan det vara en variant på detta, lånat från gamla MUTANT? Det verkar logiskt att någon har tagit vara på doftämnet i så fall.
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Spontant kan jag inte alls komma ihåg att jag skulle ha läst om blodsranka i MUA. Skulle du med hjälp av kronologin i din utrustningslista kunna avgränsa till ett specifikt äventyr el dyl där du kan ha hittat josen? (Ofta hamnar ju sakerna på utrustninglistan i kronologisk ordning vart efter man hittar dem.)

Det bästa jag kan komma på i övrigt är andra köttätande växter. Kanske har blodsrankan namndroppats i någon av dessa texter?

Giftgröna - regelboken
Blodsek (och skäggek) - Nordholmia-boken
Hells klockor - ZZ
Matrecepten i ZZ (där namndroppas alla möjliga ingredienser)

Men du får se det från den ljusa sidan om ni inte hittar något officiellt svar - då kan du ju själv bestämma dess användning! Förslag: exklusiv och dyr smaksättare till tokjos. Förutom smak kan den även andra effekter (hallucinationer, plus på någon egenskap följt av djupt bakrus etc).
 
Top