HT Hjältearkivet

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag känner att jag inte varit så produktiv på sista tiden och har därför satt som nyårsmål skapa något till Hjältanras tid varje vecka under 2022.

För att sätta lite mer press på mig själv har jag skapat sidan Hjälteakivet (https://zadrith.com/ht/) där jag kommer att lägga upp det jag skapat. Vilket kan vara både artiklar, äventyr, kartor, hjälpmedel och andra resurser.

På måndag vecka 1 (220103) kommer artikeln Hjältarnas Dolkar att dyka upp där, men redan nu finns det ett par verktyg, ett ifyllbart rollformulär och några kartor att hämta för den som är intresserad.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Nästa veckas artikel med det nya folkslaget Råttfolk finns redan upplagt nu. Nästa vecka vet jag inte riktigt vad det blir, kanske blir det bara en karta till eftersom de ariklar jag planerat för nästa gång är lite större. Men det jag vet kommer att dyka upp framöver är en ny typ av magiker, en artikel om teckenmagi och en artikel med ett system för motståndare som kräver färre tärningsslag och mindre bokföring.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Den tredje artikeln blev om den nya magitraditionen Zerran och den finns redan nu upplagd i Hjälteakivet (https://zadrith.com/ht/) trots att den egentligen skulle dyka upp där först på måndag men jag misstänker att jag kommer att ha svårt att hinna lägga upp den då.
Nästa vecka kommer det att bli en resurs i form av en handlingslista i stället för en artikel.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Den tredje artikeln blev om den nya magitraditionen Zerran och den finns redan nu upplagd i Hjälteakivet (https://zadrith.com/ht/) trots att den egentligen skulle dyka upp där först på måndag men jag misstänker att jag kommer att ha svårt att hinna lägga upp den då.
Nästa vecka kommer det att bli en resurs i form av en handlingslista i stället för en artikel.
Sa det till dig förut, men den här traditionen är min favorit helt klart! Riktigt bra grejer :)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Så, nu var arkivet uppdaterat igen. Lite senare än vanligt men på utlovad dag, men inte med utlovade artikeln. Artikeln om Teckenmagi har växt sig väldigt stor och är inte klar än, så det blev en lite mindre artikel om magiska föremål i stället.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag har fått Covid och har därför inte haft så mycket ork den här veckan. Men för att ändå hålla mig till planen har jag denna vecka fixat ett motståndarformulär, så arkivet har i alla fall fått något nytt material.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,300
Upptäckte detta först nu. Ska läsa ikapp!

A propå råttfolk så fick vi modda björnfolket till lämmelfolk när en av mina spelare ville spela lämmel. Har för mig att hon fick Nattsyn som folkslagsförmåga. Men jag kommer nog plocka in piptalet i något sammanhang också.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Den här den åttonde veckan tog jag ända till sista dagen på mig att lägga ut något. Men nu finns i alla fall det första äventyret i arkivet. Ett äventyr på åtta sidor som heter Tornet på ön och som utspelar sig i närheten av Arholt i norra Mirland.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag har halkat efter lite så nu en bit in i vecka 10 kommer det som tillhör vecka nio, nämligen spelarmaterial i form av bilder, kartor och handouts till förra veckans äventyr Tornet på ön.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Nu ligger jag bara en dag efter men den här veckan är det första gången någon annan än jag har författat texten och jag har endast gjort layout och illustration. Artikeln är skriven av Fredrik "Burran" Johansson, heter Fantastiska ting 1 och är en beskrivning av elva magiska föremål.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag har halkat efter rejält igen och har bestämt mig för att ge upp min ursprungliga plan att lägga ut någonting varje vecka för det blir helt enklet för stressigt och gör att jag prssas att stressa ut saker vilket sänker kvaliteten. Det innebär inte att jag kommer sluta lägga ut saker. Bara att jag sänker takten och förhoppningsvis blir det lete mer genomarbetade artiklar i stället.

Idag har jag lagt ut en artikel om vargfolk. Det sista av de djurfolk som aldrig kom med i Hjältarnas Väg.

Det som ligger i pipen just nu bland annat är:
  • Äventyret "De fredlösa" som utspelar sig i Nordfjalla
  • Regler för alkemi
  • En artikel om teckenmagi
  • En artikel om Shi-li
  • Fler fantastiska föremål från samlingen jag fått av Fredrik (han som kallades göte)
  • Platser i staden arholt
Så om det är något av det som ni helst skulle se färdigställt så låt mig få veta så ska jag försöka prioritera det.
 

Flanell

Veteran
Joined
26 Nov 2015
Messages
47
Angående vargfolk. Ingen stor grej, men det står "kattfolk" överst på sidan 2. Förmodar att det skall stå "vargfolk"? Trevligt med mer artiklar till HT, hursomhelst.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Nu har jag fixat felet i vargfolk och uppdaterat artikeln fantastiska föremål med tre nya föremål i artikeln. Dessutom har jag gjort om själva sidan lite.
 
Top