Nekromanti Hjältar...

G

Guest

Guest
Jag är klar med första utkastet till mitt första rollspel och undrar om det finns något egentligt intresse.
Det utspelar sig på en ö i staden New Jerusalem.
Varje invånare i staden är dock född med en eller flera superkrafter.
Detta inverkar på styret och varje medborgare måste i sextonårs-åldern designa sin dräkt som han är ålagd att bära varje gång han använder sina krafter...

Rgel systemet är rätt så action-betonat med enkla och snabba stridsregler och många tillfällen att improvisera för sl (om man nu tycker om det)...

Låter det intressant?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
ja!

Jag är mycket trött just nu. Lite för trött för att skriva något vettigt. Men det låter som en annorlunda vinkling av superhjältegenren.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Hjältar... [OT]

Folk börjar att typ ta efter mig ju... /images/icons/wink.gif
och heta som jag heter nästan /images/icons/smile.gif
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
Top 10

Det låter ganska likt serien Top 10, av Alan Moore. I den fungerar konceptet utmärkt när man lyckats komma över det faktum att en stad full med människor i sparkdräkter är ganska fånigt.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
SuperHero League of Hoboken

På minner lite om det....fast i Superhero league of Hoboken så hade alla dina "super"-hjältar extrem-patetiska krafter som typ förmågan att äta hur mycket stark mat som helst utan att få några men och det hela var något i stil med "the Tick".

Surrender now Evil! For otherwise I will be forced to use my amazing powers of Shakespearean reciting!!
*a couple of seconds of waiting*

I see that none of you are coming to your senses and surrendering to the overpowerful forces of goodyness so I will have to expose you to the power of vocalizing.

"TO BE...."
*interrupted by horrible screams of pain from the unlucky agents of maligness who happened to be listening*
"....oh come on! You should be able to take more than 2 words of Shakespear. Its CULTURE! ...Or NOT to be. Drat it, this is the last time The Masked Soufflet goes on a crusade of culture in Texas. I am leaving for london, ta ta!"
 

BrickuS

Veteran
Joined
15 Aug 2001
Messages
47
Location
Tranås
"Med rätt skapare är ett rollspel om ett fårs liv på en helt vanlig jävla gård kul" =) Håller mig gärna till spel där man spelar en helt vanlig nisse som skuttar runt med helt vanliga egenskaper etc. lite hjältelir kunde ju vara kul som omväxling (lol men senaste gubbe i N2 har suttit inne i 24 år på tal om grodor). Var hittar man någon mer info? Någon sida eller nått eller är detta mest ett "test"?
 
Top