Nekromanti Hjälpmedel och tekniker?

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag har insett att om jag ska orka med att verkligen spela ett helt varulvsspel på riktigt, så måste jag bli effektivare. Vilka smarta strategier och tekniska lösningar finns det?

Jag listade ut att en addon med highlight funktion är rätt bra. Jag testade denna för chrome: https://chrome.google.com/webstore/detai...chrome-ntp-icon

Den verkar funka bra, men det vore bättre med nån variant med möjlighet att anteckna också.

Hur gör ni andra när man måste gå igenom alla tusentals inlägg?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag använder mig utav:
Notepad
ctrl+f (sök)
Tålamod
Samt jag är inloggad mer eller mindre hela dagarna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag använder:

* Ingenting

Men hur gör du då K.K?

Jo jag läser och läser. Sen bunkrar jag det i mitt lilla huvud och freebasar utifrån det. Ibland måste man ha lite citat och liknande och då får jag så lov att jobba med två fönster. Ett där jag skriver och ett där jag letar manuellt efter det specifika inlägget jag söker efter och sedan är det bara copy+paste. Oftast har jag rätt bra koll på vart det jag söker sades så det tar inte allt för lång tid att leta upp. Dock så kan det bli jobbigt i slutet när det är 99x9 inlägg att leta bland, och då kanske jag skulle haft stor användning av alla dessa hightech prylar som ni andra pratar om. Alternativet är ju att jag börjar anteckna ner saker och ting, men det känns lite som dubbeljobb..

Jag impas lite av Spider som har diverse olika program att använda sig utav. Jag har ju inga skills med en dator så jag har ju ingen aning om hur jag gör för att få igång nått sånt skit.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag kör samma style som KK. Dock brukar jag föra anteckningar över scum tells.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Man börjar med att ställa in platt visning med många, gärna 99 inlägg, per sida. Mindre klickande och mer läsande. Men det kanske du redan visste.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jag kör samma style som KK. Dock brukar jag föra anteckningar över scum tells.
Det är nog ingen dum idé att anteckna just då man hittar ett scum tell, som man planerar att använda i ett senare skede. Ibland är det ju bra att buffra upp smuts på en spelare för att sedan dra iväg en kavalkad av kaskadsmuts mot just den spelaren.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Möller said:
Man börjar med att ställa in platt visning med många, gärna 99 inlägg, per sida. Mindre klickande och mer läsande. Men det kanske du redan visste.
Jag kör själv med plattvisning och 50 inlägg per sida.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Jag använder:

* Ingenting
Jag använde Konrads metod. Undantaget var att jag hade ett textdokument där jag skrev ner vapenoutningar och där jag försökte hålla koll på röstningen. Jag kopierade även min roll till samma textdokument.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hm. Jag kör också med flera fönster. Ibland har jag kanske tio flikar varulvsspel igång samtidigt och kan ha bortåt fem halvskrivna inlägg varav jag nog bara skickar in kanske ett...

Sen brukar jag spara incriminating evidence i ett word dokument med titlar som "Brynolf", "Vimes" och liknande. :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Och inte att förglömma!

PRTSC

Jag har en enorm bas av print screen foton på lite olika platser. Ajfånen, paddan, bärbara datorn på jobbet, den andra datorn på jobbet och hemma på datorn (säkerligen på bekantas datorer också för den delen).

Denna bas har dock aldrig hjälpt mig så det kanske inte är ett hjälpmedel som jag kan gå i god för..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Möller said:
Man börjar med att ställa in platt visning med många, gärna 99 inlägg, per sida. Mindre klickande och mer läsande. Men det kanske du redan visste.
Jag kör själv med plattvisning och 50 inlägg per sida.
Tycker du att överblicken blir bättre då? Har det några fördelar som du ser det?

Har kört på 99 per sida från start, men det här kanske är en uppgradering till det bättre.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Möller said:
Man börjar med att ställa in platt visning med många, gärna 99 inlägg, per sida. Mindre klickande och mer läsande. Men det kanske du redan visste.
Jag kör själv med plattvisning och 50 inlägg per sida.
Tycker du att överblicken blir bättre då? Har det några fördelar som du ser det?

Har kört på 99 per sida från start, men det här kanske är en uppgradering till det bättre.
Jag körde också till en början med 99 inlägg, men har gått över till 50 inlägg per sida eftersom jag inte upplever att det blir samma wall of text då. Samt så slipper jag scrolla så jävla mycket då jag letar bland inläggen.

Utöver det så finner jag att 50 är ett trevligt tal för det innebär att två sidor blir 100 inlägg :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Möller said:
Man börjar med att ställa in platt visning med många, gärna 99 inlägg, per sida. Mindre klickande och mer läsande. Men det kanske du redan visste.
Jag kör själv med plattvisning och 50 inlägg per sida.
Tycker du att överblicken blir bättre då? Har det några fördelar som du ser det?

Har kört på 99 per sida från start, men det här kanske är en uppgradering till det bättre.
Nä. Just 99 behöver det inte vara, kanske är bättre med lite mindre t.o.m. Men hursomhelst upplever jag att grundinställningen på 25 är alldeles för lite. Att ha färre sidor att gå igenom gynnar min navigering.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Lyssna på Vico. Jag kör också 50 per sida. Mer lättnavigerat än 99 och mer överskådligt än 25.

För övrigt kör jag sällan med flera flikar, bara när jag granskar någon specifikt. Då kör jag en sökning på denne och öppnar alla intressanta inlägg i enskilda flikar, men det är liksom när jag håller på med ett case. Annars kör jag rakt på, och att hålla på och påbörja flera inlägg och skrota vissa och så vidare gör jag inte heller. Som bybo tycker jag det verkar onödigt självbevarande, å andra sidan borde jag kanske vara försiktigare när jag är ulv (ref runda 1 i Familjen).
 
Top