Nekromanti Hjälp

Henry__TM

Veteran
Joined
13 Jul 2001
Messages
1
Min karaktär är yrkesmördare (6 heder 6 lojalitet).
Dom andra är alvmagicker,ghor dvärg,X kragg nu shaman,misslabarn (10 år) och människa vapenmästare(dålig).
Och dvärgen har en skattkarta och alla ska på skattjaktt.
(magickern är supertråkig,hur blir jag av med honom.HJÄLP
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
(magickern är supertråkig,hur blir jag av med honom.HJÄLP

det finns i.a.f en rätt uppenbar lösning:
"Min karaktär är yrkesmördare"

kan slå bakut naturligtvis /images/icons/smile.gif
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
förgifta honon om du kan eller så kan du juh helt enkelt döda honom i sömnen och sedan lossas som om du är chockad och inte förstår varför nån skulle vilja döda magikern när dom andra tänker halshugga dig =)

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud." citat: Johnny Rotten
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
xor!

mjoff.. du borde nog faktiskt inte döda honom.
du verkar vara bara barnet och i så fall rätt dåligt om du börjar tänka som en psykopat*, det kan ge genklang senare i livet. för det andra kan det göra att stackarn som blir av med sin rollperson blir arg på dig (bara för att du dödar honom för att han spelar "tråkigt")..

näe, mitt råd är att inte döda honom.

* = (tänker tillbaka till när jag var en liten krabat och spelade några av de mest psykotiska mördare världen någonsin skådat.. fast det var under den tiden jag drömde om ultrapsykotiska utomjordingar med sharkuterisågar..)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
PÅ vilket sätt är han tråkig?

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Det enklaste...

Är väl rimligtvis att ta död på honom. Och det ojämförbart bästa sättet om du nu är lönnmördare är att förgifta honom. Leta upp ett fördjävla giftigt djur och lägg i hans sovsäck. Förgifta hans mat. Eller varför inte helt enkelt få de andra att döda honom (om de inte är kassa spelare och spelar efter vad de vet i stället för vad deras roller vet)... Detta kan göras genom att ljuga skickligt... Till exempel kan du (om du nu kan förflaska) lägga ett falskt brev från eran ärkefiende i hans utrustning. Sedan kan du närma dig de andra och göra ett sött erkännande (inga problem att smutskasta sig själv med heder 6) i vilket du berättar att du egentligen tänkte stjäla från honom men att du råkade hitta det där pergamentet. Be om ursäkt för att du tänkta stjäla av honom men säg till de andra att du har hittat det hos honom och att du tycker att ni kanske borde konfrontera honom med tanke på innehållet (förräderi, förräderi, förräderi)... Det är ett sätt. Det bästa är nog ändå, mitt i en strid, att försöka förgifta honom med en nål eller något, han lär inte märka det, och om du är någorlunda på att gömma sådana saker så skulle du nog kunna förgifta honom utan att de andra förstår attt det var du.

Var lite uppfinningsrik som lönnmördare. *flinar* Nästan alla spelare jag har haft tänker på lönnmördare som män i gränder på natten med långa knivar. Men i realiteten är det ett väldigt svårt att döda någon med en kniv. Det bästa sättet är gifter, giftet behöver inte ens vara till den du skall döda. Varför inte ge hans vakthund ett gift som gör att hunden går bärsärkagång? Eller försök bli polare med honom, då blir det ännu lättare att komma honom in på livet.

Uppfinningsrikedom är en lönnmördares bästa vän.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Ok, han är tråkig tycker du men varför hatar din lönnmördare honom?

För du ska ju gestalta din persson och inte dig själv
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Vi är flera som undrar, men Henry__TM förefaller ha behagat åka på semester mitt i diskussionen.

- Targon, skrivare
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Hmm. Vissa i min grupp hade skickat en lapp där det stog : " Jag huger magikern i hjärtat när han sover"
och vissa andra hade trackat ihjäl han off och sedan stuckit en kniv i hjärtat!

"The meaning with war is not to die for your country,it's to make the other sonofabitch die for his"
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
Fel

Otur GM ändrade så vi körde inte anpassad version när vi gjorde gubben så det blev en svag,dum,obildad typ med 14 tål 17 vil 15 syn och 17 hör och blev en normal lärd som är diplomat.
Jippie hur dödar man en karaktär utan att alla klagar på dåligt spel (inga vapen färdigheter)

Mäniskan den enda existerande ondska

Jockmock den goda/onda Kraggen
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
Det skulle nog jag kunna svara på

Dom flesta i vår grupp avskyr magikern av ett antal skäl
(1) Han har varit magiker i genom två hela set av rollspel, Warhammer fantasy roleplay och Eon inte varit något annat.
(2) Han bryr sig inte om andra utan tänker bara på sig själv.
(3) Försöker utnyttja alla och envar.

Slut på pladdret

Mäniskan den enda existerande ondska

Jockmock den goda/onda Kraggen
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Re: Det skulle nog jag kunna svara på

Men baraför att han jämnt har varit magiker så är ju inte din rollpersson medveten om det :), och då kan ni inte vara arga på honom inom spelet (Men ni kan hota att banka skiten ur han utanför spelet).

Och om jag vore SL till er skulle jag inte tillåta att man var samma yrke mer än 2 ggr på raken.

Så snacka med eran SL (för han e GUD) och han kan säga att han helt enkelt inte får vara några fler magiker.
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Jag är Magiken!!!!!!

låt mig redogöra lite.
Ok jag har bara varit magiker under hela tiden som vi har kört rollspel (kanske alv också). men däremot har jag kanske bara gort ca 3 karaktärer under 2 set av rollspel
warhammer fantasy rolplay och Eon.Joakim skoogh skrev att jag är självisk och utnytjar andra .stämmer men sen så är jag också Sanari och dom alverna hör till den typen.
Sen Tycker jag att det är dåligt gjort av Henry_TM att försöka döda mig. för det har han försökt med alla karaktärer jag har gjort!
sen vi började med Eon så har jag kvar min första karaktär jag skapade. (alla har döt en eller flera ggr)jag har aldrig dött, slutsats Henry_TM är svartsjuk på att jag alltid överlever.
eller har Henry_TM något att tillägga?

Two little goblins out in the sun. Down came a griffin and then it was one
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Gari (ob1t6 trauma och ob1t6 smärta med sex tillfällen med ett halvt dygn, Man dör med njur- gallsmärtor och blodblandade kräkningar) , cereesrot (ob1t6 trauma varje timme under tio timmar), aquetta tofana (spårlös, ob6t6!), åkerdryga (sänker vilja med ob3t6). Eller en trippel dosering silverört. Mycket bra. Vi tvingade med den Magister Rafali att avslöja djupa hemligheter inom liego colonan innan vi dödade henne. Plågsamt...

Jag var en ond thalaskisk magiker och Loke var lönnmördaren. Vi hade heder 5! Om du vill bli framgångsrik inom lönnmördarkonsten ska du ha MYCKET i växtlära! Jag hade 15 och Loke hade 18 med spec på gifter!!!

Jag hoppas att du har haft problem eller av någon annan logisk annledning har kommit fram till varför det blir nödvändigt att döda magikern. En sann lönnmördare tänker noga efter innan han väljer att döda någon. Det meningslösa dödandet får krigarna ta hand om. Och varför i helvete är du ute och äventyrar? Du har ingen annledning att följa med dessa nollor. Dräp dem eller stick om dom inte vet så mycket om dig. Du arbetar ENSAM! Lojalitet 6 för fan!

Du ska veta att en lönnmördare inte behöver vara illojal. Min lönnmördare (Loke) har 17 mot mig. En av anledningarna till varför jag vågar ha honom inom en mils avstånd!

En lönnmördares viktigaste ideal:

Tystnad

Diskretion

Smidighet

Proffesionalism

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Fy på dig

Hur i helvete kan du vara magiker 3ggr på raken, jag fattar att dina medspelare blir sura, och hur stor variation blir det om du är magiker varje gång?

Och de andra i spelgruppen kanske tycker som jag när vi förra omgången hade en magiker att han förstörde stämningen när man var ute och red och han teleporterade sig överallt.
Och så teleporterade han hit folk som smög i skogen, det kanske också är där skon klämmer att du förstör lite stämning.
Ps. Ta inte illa upp Ollo om du läser detta Ds.
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Re: Fy på dig

Jo men jag vill ha en bra magiker en magiker som blir dödad av en lönmördare eller en vi får skrota. då måste jag ju bara börja om. det beror ju på vilken sårts död jag möter

Two little goblins out in the sun. Down came a griffin and then it was one
 
Top