Nekromanti hjälp

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Vad är du ute efter?

Dvs hur mycket/avancerade regler? Vill du skriva mycket av ditt material själv eller räknar du med att köpa dina äventyr? Vilken form av miljö är du intresserad av...?

Har du inte spelat rollspel innan är inte Eon något som jag skulle rekomendera iaf...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Antilles

Veteran
Joined
21 Sep 2000
Messages
25
Tjabba!
Svårt och veta vad du är ute efter, men jag kan rekommendera följande spel; Fantasy, Eon, Drakar & Demoner (expert),Runequest. Skräck; Call of Cthulhu (bäst), Chock
Vampire. SF; Star Wars, gamla Traveller. Nära-framtids-spel; Neotech, Cyberpunk.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
DoD chronopia!
är helt klart det bästa fantasy rollspelet om man har alla tilläggs böcker.
Vill man ha lite framtid och gillar warzone så spela...
MUTANTCHRONICLES!!/med tilläggsböcker givettvis.


...och hör sen!
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Vilken typ av rollspel tänker du dig? Hur avancerade regler vill du ha? DoD kan vara ett bra alternativ som första fantasy-rollspel då det är lättare att få grepp om än Eon, som å andra sidan jag tycker är mycket bättre. Skräckrollspel: Kult är inte så svårt regelmässigt, men däremot kräver det IMHO en tämligen bra spelledare om stämningen ska komma fram. Vill du ha i stort sett ren action så kan du testa Mutant2. Gillar du Stjärnornas Krig så är ju valet givet: Star Wars/images/icons/smile.gif
Enklare regler får man dessutom leta efter.


Melius frangi quam flecti
 
G

Guest

Guest
Detta inlägg har inget att göra i EON forumet och förpassas härmed till Rollspels forumet.


---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Läs böcker, spela andra rollspel, läs fanzin & ha fantasi och utveckla vad just DU tycker är bra fantasy !!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Prova DoD

Prova drakar och demoner om du är ny på rollspel. Antingen så kan du köpa den förra versionen, men den nya versionen kommer alldeles snart.

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

VR-Freppa

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
12
Location
Vallentuna, Sweden
White Wolfs spel knäcker... reglerna är lätta att förstå sig på och enkla att utväckla vid behov.

Akta dig dock för att spela Changeling eller Wraith som första spel i den här serien... världsbilden i dessa spel är gaska så komplex och svår att förstå sig på...

Men Vampire The Masquerade, Werewolf (vad det nu heter), eller Mage e spel som jag starkt rekomenderar (Särskillt Vampire och Mage, egoism är kul /images/icons/cool.gif)
 
Top