Ofta, om hela gruppen är nybörjare, så är det risk för att rent praktiskt överdramatisera det hela med förberedelser, precis som några tidigare har belyst...
Det bästa är att slå sig ner och skapa karaktärer tillsammans. Bara det brukar ge dig de äventyrsförslag som du behöver. Sedan är det också värt att tänka på att nybörjar spelare brukar behöva en liten knuff framåt. Se till att börja med något som fångar deras intresse och inte involverar mycket regler! Start with a bang! Helst något med mystik involverat, som gör att de vill veta mer. Då blir de mer öppna för att lära sig om regler..
Vad gäller regler så finns det en variant som jag tycker är underhållande att testa. Varje reglersektion kan föras över till ett äventyr, så att man utforskar reglerna tillsammans och gör det till en spännande resa. Till exempel, ande-reglerna. RPna får kanske veta att en lillasyster har rest iväg till någon gammal vis hermit för att bli lärjunge, men så har hon försvunnit. De måste ta sig dit och väl där djupnar mysteriet. De måste lära sig om andevärlden för att förstå vad som händer...
Typ sådana saker. Hoppas det gav någon inspiration...
// Joker
...smärta är bara vekhet som lämnar kroppen...