Nekromanti Hjälp?

tordzek

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
86
Location
kristianstad
jag har just köpt N2 och undrar några saker:

*Som ni vet kan man gå en sysselsättning flera gånger t.ex. Ola skutare hade sysslesättningen soldat förra gången och vill göra det igen. Måste han då klara av alla tre integnings proven eller vad det heter, en gång till, även dom han klarde förra gånge, och om han förra gången fick 20 enheter att lägga ut och den här gången 20, då får han dom också. Och får man dubbelt av sin utrusting då? Låt säga två villor?

*Är det viktigt att köpa neotech offensciv eller euro?
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
ja man måste klara av det varje gång... ja man får enheter för varje gång... nej man får inte dubbel utrustning, bara det bästa... offensiv och euro är inte så jätte viktiga.. gillar du vapen kan offensiv vara kul, vill du har mer av världen så är euro kul. du kan kolla om du kan beställa hardware från neogames hemsida oxå den är bra den med... :C)
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
längst ner på vissa yrkesval så står det om man är lyckad så kan man automatiskt lyckas med ett av slagen(gäller ej soldat, där får man en medalj ist).

Offensiv innehåller även stridskonster, sprängteknik och skyddsutrustning.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Om man bortser från befordran så räknas det alltid som att du börjar sysselsättningen från grunden, även om du skulle haft samma sysselsättningen förra gången.

Däremot så kan det ändå bli lättare att behålla en sysselsättning. Många (alla?) sysselsättningar har nämligen färdigheter som man ska slå mot som intagningstest. Den smarte passar därmed på att höja dessa rejält, så att han inte riskerar att misslyckas med kommande intagningstest mot den.

När det gäller utrustning så får man (rätta mig någon om jag har fel!) bara det som ens allra sista sysselsättning innan man börjar äventyra ger en.

/Emil
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Man får allt man har skrapat ihop under sina yrkesperioder. Undantag är tjänsteutrustning(tjänstefordon, tjänstematerial, tjänsterum, tjänstevapen), dessa får man bara för det yrke man hade senast och är i tjänst i. Bostäder får man bara ha en av(jag brukar välja den som jag tycker passa bäst från alla yrkesperioderna).

Allt detta står som fotnot på sid. 58
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Allt som står i den finns i princip i N2boken"

Nej. Det finns inga beskrivningar till föremålen som finns i utrustningslistorna. Något som kan vara rätt viktigt om man, som mej, inte visste vad en transponderavlyssnare är och hur den fungerar.

"Den sista neotech boken man köper bör vara Hardware"

Om man inte vill veta vad en del av sakerna som finns i listorna är, ja.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Hardware?!? Allt som står i den finns i princip i N2boken
Den sista neotech boken man köper bör vara Hardware


Typ en tjugondel eller nåt... Hardware köper man inte för utrustningslistan (som klistrades in i Neotech II) utan för att få detaljerade beskrivningar av all utrustning. Samt förklaringar av hur saker fungerar, hur man dyrkar elektroniska lås, hur försäkringar funkar osv...

Håller med Lejonklev om att Hardware är en väldigt bra modul och jag skulle gärna medverka i att göra en uppdaterad N2-version av boken...

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Nja, på sid. 58 står det inte, men på en annan sida... :)

Okej... Tycker det låter lite märkligt bara att man t.ex. ska få en uppsättning bilar av olika typ bara för att man valt skiftande yrken. Men å andra sidan så finns det ju logiska nackdelar med att man bara får det senaste. Så det finns för- och nackdelar med bägge systemen.

/Emil
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Dessutom missar man ju all info om TV-programmen(om man inte köper)! Fast jag måste påpeka att det är just det som känns mest intressant i hela boken...
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
hardware bör köpas innan n2 boken. :C) vem bryr sig om reglerna?! i hardware beskrivs teknologin i neotech världen och det är det enda jag är intresserad av... nåja... kanske kan vara kul med lite kultur och sånt :C) så euro kommer nog efter hardware... sedan kan man köpa regelboken. använd några andra regler innan dess. :Cþ :C) och som sagt står inte allt i hardware boken i n2 boken... väldigt lite ur hardware boken står i n2boken... prislistan kanske... men inte så mkt mer... jag vill också se en hardware updatering till n2... en stor och tjock updatering.
 
Top