Nekromanti Hjälp!! (V:T.M.)

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Jag behöver lite idéer om hur min Vampire: T.M. chronicle ska förstätta den handlar om ett par karaktärer som inte vet vad som hänt dom efter att dom en kväll vaknade upp i en byggnad tillsamman (embracade utan någon som helst vetskap om det eller något annat övernaturligt). Vi har spelat ett 2 ingame nätter och dom har börjat undra lite varför dom inte är hungriga (eller inte får behålla något dom äter nån längre stund). Dom har konfronterats med en varulv (mkt svag sådan men det satte dom ur balans) och klarade biffen rapporterar till polisen vilken tar över och nästa dag finns inte ett spår efter vad som hänt (hm vilka kan ha skyddat maskeraden). Jag vill ha lite idéer på hur jag kan få dom att på random sätt möta andra vampisar, varulvar eller annat skoj som t.ex. hunters. Helst behöver det inte vara fientligt inställda mot dem (från början ialla fall).




Det finns inga goda vampyrer
bara onda och mindre onda
Och jag är en av dom Onda!
 

Tepet Jikad

Veteran
Joined
17 Sep 2001
Messages
36
Location
Karlskrona, Blekinge
Är det en Camarilla-stad eller är det Sabbat som dominerar där? (Man har lagt av med den där "Denna sekt kontrollerar staden" då det är lite fånigt att förvänta sig att en enda vampyrsekt kan kontrollera en hel storstad...)

I Camarilla-städer brukar Fursten/Prinsen (vilket man nu vill kalla honom/henne) ha en patrull som kollar staden lite då och då för att hitta nya unga vampyrer, nykomna, och så vidare. Beroende på deras reaktion brukar de antingen slå ihjäl nykomlingarna eller släpa dem inför Fursten. Det sistnämnda kan innebära att de blir upplärda grunderna mot att de blir skyldiga en sjuhelsikes tjänst.

Ett annat alternativ kan vara någon annan vampyr som lägger märke till dem och "gratis" lär upp dem i grunderna (och kanske medvetet lär dem fel grejer i vissa detaljer, såsom att "Nejdå, det händer inget alls ovanligt om ni dricker mitt blod tre gånger...skål!")

Är det en Sabbat-dominerad stad borde Sabbat antingen jaga dem genom staden i ett "skojigt" gatlopp eller försöka föra in dem i Sabbat som kanonmat...

The Artist formerly known as NisseHult...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Varför....

Problemet är inte att dricka blod tre gånger om dagen. Problemet är att dricka blod från en specifik annan vampyr tre gånger - då får man ett "blodsband" till den vampyren, vilket gör att man mer eller mindre blir den vampyrens slav.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Aha...

...det visste jag inte. Nu vet jag det...( jag spelar inte V:T.M. eller hur det nu förkortas....)

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Tack!

Tack jag hade fått hjärnsläpp och behövde nya infalls vinklar.

Det finns inga goda vampyrer
bara onda och mindre onda
Och jag är en av dom Onda!
 
Top