Nekromanti Hjälp sökes!!

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Håller nu på att layouta första numret av mitt e-zine (i PDF) Silva Lunaris. Jag är ingen bra tecknare och det är 3 bilder jag skulle vilja ha illustrerat. Så är det någon villig där ute som kan ställa upp på kort varsel.

Det gäller bilder på 3 stycken spelledarpersoner (till olika rollspel). Närmare info om jag får respons på det, annars blir det nog tyvärr inga bilder på dessa personer :-(

Riddaren - desperat okunnig tecknare


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
En liten rekommendation bara till dem, som du, söker tecknare som, antar jag, ska ställa upp gratis är att ge dem gott om tid. Jag vet inte hur alla andra är men själv ritar jag bilder jag får betalt för först och dem som jag tecknar gratis sist. De som tecknar gratis har också en tendens att få många uppdragsgivare vilket ytterliggare gör att det tar tid att få en bild gjord.

Daniel "Warduke" Schenström
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Gratis?

Framgår det verkligen att han förväntar sig att eventuella tecknare skall arbeta gratis? Han ville väl bara ha hjälp...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Gratis?

Nej det framkommer inte men de jag jobbat för, Codex, Runan, Weird Quest etc betalar inte ut någonting. Om inget skrivs antar jag att det är så i detta fallet också. Andra fansinredaktörer kan rätta mig om jag har fel men är det inte praxis att man jobbar gratis, eller för äran som et heter.

Daniel "Warduke" Schenström
 
Top