Hjälp mig välja Xbox 5

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
En kul finess med game pass är att det ingår att spela spelen via molnet. Det vill säga, du kan spela spel direkt på xboxen utan att ladda ner dem först. Eller på din dator. Eller på din mobil. Hur mycket nytta du har av det beror ju på, men jag har spelat sjukt mycket monster train på mobilen på det sättet.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag gillar Halo. Har spelat ettan, reach och fyran. Sen är jag intresserad av The Witcher 3.

EDIT: Kan jag köpa spel styckvis till Xbox 5?
  • Halo: Master Chief collection innehåller Halo 1-4, ODST samt reach, alla med uppiffad grafik.
  • Halo 5 sågs som lite av ett B-spel i serien men kan vara värt att spela ändå
  • Halo Infinity är ju det nya heta.
  • Cyberpunk 2077 är ett rollspel från samma studio som ligger bakom Witcher 3.
  • Skyrim är gammalt nu, men kom precis ut i en re-make om det är av intresse.
  • Titanfall 2 är en riktigt bra sci-fi skjutare.
  • Gears of war-serien är en tredjepersonsskjutare. Lite långsammare än Halo, och riktigt ostig macho-handling. Men kul spel i övrigt. Finns 5 spel i serien nu.
  • Portal 1+2 är superbra pusselspel i FPS-format.
  • Nya wolfenstein (new collossus) ska vara bra, och har en forumit som medförfattare. Men jag fastnade aldrig riktigt för det. Lite för mycket gore för min smak.
EDIT! Allt ovan utom cyberpunk och portal 1+2 ingår i "gamepass". Såatt... Det kan vara värt att signa upp sig för den tjänsten.

EDIT 2! Ja, du kan köpa spel styckvis. På skiva (om du har en series X som har dvd-läsare), eller digitalt.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Det kan vara lite förvirrande med de olika abonnemangsvarianterna. Såhär fungerar det.

Xbox Game Pass ger dig tillgång till ett bibliotek med spel. För 99:- i månaden så är det ett visst antal spel, för 135:- i månaden så får du tillgång till fler spel (via EA play, som då också ingår).

Xbox all access är något du binder upp dig på två år för 370:- eller 284:- i månaden. Då ingår en konsol (series X eller series S) samt xbox game pass (det dyrare paketet ovan). Konsolen behåller du även efter det att de två åren har passerat.

Du kan köpa en låda på egen hand (ny eller begagnad) och signa upp dig på Xbox Game Pass utan bindningstid.
 
Top