Nekromanti Hjälp mig skapa världens läskigaste NPC

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,486
Om ni ska spela i Seers of the throne kampanjen kan ni vara vänliga och inte läsa något i den här tråden? Tack så mycket :gremsmile:



Look now at the last sunlight that sustains the one surviving root of Oedipus' tree The sword of death is drawn to hack it down

Så jag håller på att arbeta med min Seers of the throne kampanj som jag ska köra över skype för folk här på forumet. Vad jag håller på med just nu är en av spelarnas kontakter, Antigone. Antigone är 100% lojal till exarcherna och därför 100% lojal till spelarkaraktärerna, vilket förklarar hennes namn. Hon är antagligen den enda karaktären i hela kampanjen som spelarna kommer kunna lita på. Men jag vill inte att de ska lita på henne automatiskt... Så jag tänker göra henne till den läskigaste NPC:n någonsin.



Så det är här jag behöver er hjälp. Hur ska jag göra Antigone så läskig som möjligt? Alla tips är välkomna. Det enda som är bestämt om Antigone är att hon är en kvinna och att hon är 100% lojal till exarcherna och spelarkaraktärerna.

 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Hur sjuk kan hon vara? Till att börja med så borde hon väl hålla till i ett gammalt labb fullt med monster- och människofoster, ofta grovt muterade, bevarade i formalin. Det är ju rätt stämning. Det ska finnas ett helt blodbefläckat obduktionsbord i ett hörn. Något mer? Just det, hon har insekter som kryper under huden på henne och som konstant surrar runt i rummet hon är i och som hon kallar för sina små älsklingar.

Bra? Dåligt? Vet inte. Jag har dålig koll på nya Mage.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,486
Det här är tyvärr för likt vad ett par spelare redan gör. Jag behöver värre saker!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Ok. Nunna med ett barnhem. Hjärntvättar barnen och förklarar konstant för dem att de är värdelösa och syndiga och förtjänar att bli behandlade som skit. Tvingar barnen att stjäla, bedra och sälja sig om vartannat. När de genomfört dessa handlingar förklarar hon för dem hur äckliga och syndiga de är och bestraffar dem med stympningar och grova kränkningar. Med tiden blir de alltid vanställda och förvridna så att hon kan flytta ner dem i källaren och ha dem som sina egna attackhundar.

Helt enkelt ett vidrigt monster men som ser på RP som upphöjda änglar.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Radioaktiv vill också vara med och vara sjuk i huvudet. Hon säljer så klart barnen till personer med könsjukdomar så att de blir straffade för sina synder, sterila och det är ju bara vad de förtjänar...

Med andra ord... EW!
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Jag skulle göra det väldigt subtilt. Få henne att agera som en vanlig människa men att hon saknar vissa delar av tex etik och moral.

Ex: Gruppen diskuterar hur de ska komma över en bok.
Spleare 1: Vore så mycketenklare om vi bara kunde gå in som vi ägde stället och ta den.

SLP: reser sig tyst och börjar efteretttag förklara hur ett sådant tillvägagångsätt kan gå till. Ytterst pragmatiskt och logiskt. Inga direkta känslorutan mer antydan till känslor.

Förstår du hur jag tänker?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Jag tycker att det är så trist med överdrifter när det gäller sånt här, så jag tycker att man kan jobba åt andra hållet. Gör personen till normal och snäll. Men få det att verka som att hon döljer något. Droppa då och då små hints om att något mörkt och fruktansvärd döljer sig bakom de där snälla ögonen. Att det finns något i hennes historia. Att andra SLP:er är skitskrajja för henne. Att hon ibland försvinner, och man vet inte riktigt vad hon gör. Och så vidare.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nu tänker jag bara spåna helt förutsättningslöst, och använda all sjuk fantasi jag kan uppbåda, so be warned.

Antigone är besatt av att utröna varför de patetiska människorna av alla varelser lyckats dominera jorden och dess relaterade andevärldar, i det att hon tror att nyckeln till en mer harmonisk framtid (dominerad av henne och hennes mästare) finns i svaret på denna fråga. Hon har för detta syfte använt farlig, experimentiell sambands-magi för att etablera kommunikationslänkar med demoner i helvetet, gåtfulla utomvärldsliga existenser och bisarra väsen från kliffotiska rester av gångna skapelser. Detta har krävt uppoffringar, och de ruttnande resterna av barn Antigone vivisekterat på helvetesentiteternas altare ligger gömda i källaren under hennes hus. Men hon har också dragit på sig en gåtfull parasitisk sjukdom från en svunnen skapelse i en tidigare cykel av universum, som hotar att infektera hela världens befolkning med aggressiva, självdestruktiva mem om hon inte håller den i shack. För att kontrollera sjukdomen, som alltså är sprungen från bortom världen och inte kan kontrolleras med något medel Antigone förstår, har hon slutit en pakt med Den Hjärtlöse, en demon som residerar i Avici, och har ägnat årtusenden åt att via experimentiell asiatisk alkemi försöka lösa samma fråga som Antigone (dvs vad som gör människan speciell). Den Hjärtlöse förser Antigone med ett elixir av soma från forntiden och blod från torterade bodhisattvor och änglar, som håller henne vid liv och parasiten fängslad inuti henne, men till priset av att hennes hud då och då spricker upp i blödande sår, och ögongloberna och läpparna sväller till blodfyllda säckar (googla harleqinbäbisar för inspiration...). Ibland kan Antigone ana skuggor från svunna skapelser i utkanten av sitt synfält, som viskar glömda, mörka hemligheter åt henne på forntida språk som hon oförklarligt funnit sig förstå. Känsliga individer i Antigones närhet kan ibland också förnimma dessa väsen i utkanten av sitt synfält och svävande i hörn mellan väggar och tak, och tenderar att bli fruktansvärt illa till mods. Både skuggorna och hudsprickorna kan alltid skymtas när Antigones reflektion syns i speglar, fönsterglas etc.

I gengäld måste Antigone förse Den Hjärtlöse med nytt experimentmaterial, vilket innebär att hon måste korrumpera oskyldiga tillräckligt för att de ska hamna hos Den Hjärtlöse i Avici, den värsta av alla helvetessfärer, när Antigone sedan till slut dödar dem. Detta involverar alla tänkbara former av manipulation, svek, förräderi, utpressning och mental tortyr, för att till varje pris bryta ned utvalda individer tillräckligt för att få dem att begå handlingar så illa (alltså inget 'jag var otrogen mot min älskare', utan mer 'jag lustmördade en barnfamilj medan jag streamade ut det på nätet och tvingade pappan att våldta sina barn') att de är material nog för Avici. När de väl hamnar där kommer personerna ha element både av skuld (genom Antigones manipulation och nedbrytning) och oskuld (deras ursprungliga jag) i sig, och därmed bli perfekta för Den Hjärtlöses experiment. På sikt hoppas demonen kunna usurpera sin herre, dödsguden Shinje, ta makten i Avici och manifestera sig på jorden för att via nån slags Anti-life equation den grävt fram ur människans mörkaste utrymmen ta makten över världen. Antigone är helt dess pawn i detta, men tror fortfarande att hon är sin egen och kommer kunna överlista demonen somehow och nå lösningen på människans hemlighet innan den.

För detta syfte jobbar hon fortfarande flitigt i ett labb i sin källare med bisarra medicinska tortyrexperiment (se franska filmen 'Martyrs' för inspiration, det här kan göras mycket mer subtilt obehagligt än det låter i text). Hon har börjat tro att källan till människans storhet är hennes unika kreativitet, som Antigone på något vis hoppas isolera i en sönderplågad människas dödsögonblick genom att utröna vad som händer i deras fantasi strax innan medvetandet slocknar och själen passerar vidare till världarna bortom. Hon har funnit att kvinnor är bättre försökskaniner eftersom de har högre smärttröskel, och unga människor är bättre eftersom de har så mycket fantasi, så hon torterar framförallt barn och tonårsflickor, genom bland annat könsstympning, hudflängning och rådbråkning, allt under förklädnad av modern medicin, komplett med steriliserade instrument, livsuppehållande system, blodtransfusioner etc. Ibland utvecklar hon känslor för ett offer som lider särskilt vackert, och kan inte förmå sig att döda henne, utan sparar henne istället som armlös, tandlös och könsstympad sexslav med igensydda ögonlock, gravid med hellspawns/cthulhoida missfoster framodlade av utomvärldsligt DNA Antigone lyckats utvinna från Den Hjärtlöses soma-elixir. Antigone tror nu att lösningen är nära, att hon kommer kunna uppdaga den mänskliga existensens djupaste hemligheter innan Den Hjärtlöse gör det, och använda dessa för att bryta sitt beroende av demonen och besegra parasiten som äter upp henne inifrån. Hon behöver sedan finna ett sätt att manipulera exarkerna att hjälpa henne spärra av alla portar till Avici och därmed fängsla Den Hjärtlöse där för alltid så att han inte kan hota henne eller hennes planer. Men detta kommer också fängsla Shinje, den kallsinnige men rättfärdige dödsguden (se Yama), och därmed fucka upp hela skapelsen eftersom Shinje kontrollerar alla rättvisa och välvilliga psykopomper. Med Shinje fängslad i Avici kommer döda själar hamna i ett kaos av intrigerande änglar, demoner och andar, där Dödsriket sakta kollapsar under inbördes konflikter mellan de övriga, sedan länge korrumperade och fallna, dödsgudarna, och varenda tänkbart mänskligt efterliv blir en obehaglig och helvetisk existens, där hoppet om reinkarnation är mer eller mindre grusat eftersom vägen till sfärerna där detta sker kommer vara blockerad av spirituella bombkratrar, döende, muterad ektoplasma och labyrinter av skrikande själar fängslade i malströmmar där besegrade dödsgudars essenser löpt amok, sakta, sakta tuggade på av hungrande baneandar medan det spirituella kaoset sakta men säkert, genom brustna barriärer och spruckna speglar, läcker in i den fysiska, dödliga världen.


That should work.

För extra bonus är det här utmärkt kompatibelt med Kranks idé, särskilt om man då och då bara hintar om den kliffotiska harlequin-ichtyosen och skuggspökena.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,486
Jag älskar dig så mycket. Jag... Jag tänker använda det här exakt som du har skrivit det.

Fuck vad min kampanj skulle handla om, det här är bättre. Mycket bättre. Det här är nu huvudhandlingen.
 
Top