Nekromanti Hjälp mig med snösaga (läs inte om du är spelare)!

Attisen

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
51
Location
Lindome
Det står mycket tydligt i snösaga att det suger att vara nidendomspräst i det. Just detta är en av mina spelare. Vad ska jag göra? Hur hårda är de religiösa mot varandra egentligen? Jorge verkar gilla gerbanis fast han är präst i Gaves tecken. Steglas en nidendomspräst av gerbaniskillar eller vaddå?
 

Regnat

Veteran
Joined
6 Oct 2002
Messages
5
Det står väl snarare att det kan innebära problem att vara en nidendomspräst då Gerbanis är så starkt i Osthem...självklart blir inte en nidendomspräst bränd på bål, men han kommer sannerligen att få det svårt att njuta av sin vistelse i Osthem..Jag tycker inte att han skall göra en ny rollperson om han redan har en som han spelat med länge. Däremot bör han fundera på vad han gör i Osthem...börjar han predika eller försöka omvända kan han leva farligt...min åsikt är att du inte skall utesluta nidendomspräster. Dessutom blir det lättare att sammafoga rollpersonernas grupp med nidedomsriddarna som de stöter ihop med på väg mot Ysetur.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Hjälp mig med snösaga (läs inte om du är spela

Ifall han klarar av att jobba "under cover" borde det inte innebära något problem. Att de flesta i Osthem är Gerbanis, och det dessutom finns massvis med isdyrkare i närheten, bord enog innebära att det är Nidendomen som drabbas mest om de kommer i närheten.
Men precis som i det (hittills) andra svaret, så kan det komma väl till pass när de ska beblanda sig med Nidendomskrigarna.

/BD, som först läste Attisens signatur som "Ät skit och var lycklig" :gremgrin:
 
Top