Nekromanti Hjälp mig komma på ett äventyr till imorgon!

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Kortfattat: Karaktärerna befinner sig i skogen för att meddela druiderna att Imperiet vill plöja ner deras skog och bygga en järnväg där. Omma, druidernas ledare, skickar ut dem på diverse uppdrag för att de ska "Lära känna skogens ande" och förhoppningsvis ändra sig så att de inte vill hjälpa imperiet med deras planer längre.

jag behöver åtminstånde ett sånt här uppdrag till imorgon, men kommer inte på någon bra form. All hjälp upskattas, detaljerad eller generaliserad. Jag har i princip fortfarande inte utformat settingen helt, så låt inte det komma ivägen för er kreativitet. Teknologin är dock begränsad till tidigt 1900:tal, och magi existerar.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Bassejr said:
...skickar ut dem på diverse uppdrag för att de ska "Lära känna skogens ande"...
Krama ett träd?

Fast menar du att du vill ha förslag på äventyr som de behöver utföra för att lära känna skogens ande?

Det enklaste är väl att göra en enkel skatt letar uppdrag.
Kom på tre eller fyra aspekter som kännetecknar skogens ande typ Trä, Vatten, Djur, Sten. Sen får RP ge sig ut till olika platser som symboliserar en av dessa aspekter och där tvingas överkomma ett hinder för att få tag på något föremål.
Typ de måste hitta en tjärn där det bor en vattennymf och gissa gåtor för att få henne att ge dom en vattendroppe i kristal.
Eller något sånt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562


Vänta... Jag har sett det här tidigare...



Oh shit! Den där geparden håller på att bli övertagena av venom symbioten!
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Omma berättar för karaktärerna att det finns ravin i skogen som kommer att förhindra järnvägsbygget. De ger sig iväg för att se om ravinen verkligen är så bred och djup att imperiets ingenjörer inte kan bygga en bro över den. Det är den inte, men resan dit blir en riktig ögonöppnare för karaktärerna precis som Omma hade planerat.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562
...varför?
Mest för att jag tyckt det såg ut som Venom när jag såg det och tyckte det var roligt, ingen annan anledning :gremsmile: Sorry om jag OT:ade din tråd, inte meningen. Jag kommer med ett förslag till orginal frågan som ursäkt:

Gruppen måste samla ihop ingrdienserna till en magiska brygd som gör att de kan gå in i drömvärlden och få visioner om deras koppling till naturen genom drömsekvenser. Ingredienserna är en blomma som bara växer på skogens högsta berg, vatten från skogens djupaste källa och fjädrar från monsterörnen som bor i skogen.

Sedan kan du ha drömsekvenser som "Du står mitt i de brinnande askorna av den nerhuggna skogen. Varför gjorde du så här mot den?" Eller "Du ser en sköldpadda som ligger på ryggen i öknen. Den kan inte vända sig själv rätt och den håller på att dö av värmeslag. Varför hjälper du inte den?" Detta gör att spelarn får tänka sig in djupare i sina karaktärer.

Vad tycks? :gremsmile:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Jag tror jag hade gjort följande:

låt rps se hur harmoniskt allting i skogen är, låt dem plocka svamp som ska användas i en brygd, delta i en ritual av det glada och härliga slaget, se hur druider och djur lever i harmoni med varandra,

sen ger druiderna rps ett uppdrag som för dem ut på slätten, tillbaks till järnvägsspåret, där de stöter på imperiets koncentrationsläger för rallare och slavar, som består av andra bebyggelser som "övertalats" av andra äventyrargrupper.

Något sådant skulle jag nog ha gjort. :gremsmile:
 
Top