Hjälp mig hitta den bästa ryggsäcken för en rollspelare

Henkedge

Veteran
Joined
8 Dec 2015
Messages
36
Location
Lund
Last edited:

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,572
Hur priskänslig är du?

Kan du ta lite dyrare, typ 1000-2000, så är Maxpeditions grejer kanonbra.

Vill du ha billigare, säg kring 500, så rekommenderar jag Free Soldier's grejor, som också är bra.

View attachment 8642

En till vardags och en på jullovet.
Vem fan har råd med plastpåsar nu för tiden?!?! Är du Jeff Bezos???
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,826
Location
Off grid
vad du väljer kommer påverka ditt liv framåt och hur du kommer bli dömd av din omgivning.
På 80-talet körde jag attachéväska i läder. Den hade precis plats för två äventyrsspels-boxar i bredd och en rad med extra tärningar framför.

Det var nog ingen som var osäker på om jag var nörd eller yuppie dock. 😎

//EvilSpook
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,876
Location
Nordnordost
Jag tänkte att jag skulle visa mitt alternativ, men huga vad de gått upp i pris sedan jag köpte min för 10+ år sedan. :)

Nå, man är stiligast på bussen i alla fall.

 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Här gäller det också att inte bara titta på funktion -- funktionen för en väska är sekundär, (lex damhandväskor) -- utan tänk efter noga då det är ett statement vad du väljer att använda för bärdon och av vilket märke i vårt moderna samhälle. Och vi rollspelare är ju kända för att vara känsliga för trender!

En Kånken med tillhörande lattedrickande Södermalmsbo, en kylarvätska (med eller utan 12V kontakt) eller en becknarväska (för att kränga spel på Gothcon), en prisvärd biltemaväska eller en trendig man's bag från Gucci för en årslön, en sliten systembolagetpåse av plast årgång 2002, en vintage hard case-portfölj i putsad läder, en fjällvandringsväska på 250 liter med plats för en extra SL eller ett miljondollarskontrakt med The Rock för att han ska bära dina spel åt dig i famnen... vad du väljer kommer påverka ditt liv framåt och hur du kommer bli dömd av din omgivning.

(+1 på Timbuk2 för övrigt)
Och inte att förglömma att valet av ryggsäck också är ett politiskt statement.

Inget säger att du har dom rätta värdegrunderna så som en riktigt vintage fjällräven Kånken gärna i kombination med palestinasjal.

om man ist känner en dragning till den mustaschprydde farbrorn ifrån Österrike eller kanske den italienske farbrorn med den imponerande hakan så väljer man ju självklart någon form av militärrygsäck eller kanske en persedelpåse ifrån pennan&svärdets webshop gärna med lite tysk ww2 estetik .
 
Top