Jag är en usel regelkonstruktör. Eller åtminstonde lat, så jag tänkte be om lite hjälp. Tanken är i alla fall att introducera en sak (som jag tror finns i rollspelet Feng Shui, men jag har inte läst det själv). Nämligen en mekanism för att belöna kreativ kamp.
En av mina spelare gillar att slåss på kreativa sätt, så han köper jättemycket i Akrobatik, Dolk, Två Vapen och allt som kan tänkas göra det möjligt att göra häftiga saker. Detta har jag inkosekvent belönat genom att öka CL eller kanske låta hans vapen göra maximal skada, men jag känner att jag vill ha en konsekvent husregel, och på så sätt kanske uppmana de andra spelarna att slåss på samma vis. Så, några idéer?
En av mina spelare gillar att slåss på kreativa sätt, så han köper jättemycket i Akrobatik, Dolk, Två Vapen och allt som kan tänkas göra det möjligt att göra häftiga saker. Detta har jag inkosekvent belönat genom att öka CL eller kanske låta hans vapen göra maximal skada, men jag känner att jag vill ha en konsekvent husregel, och på så sätt kanske uppmana de andra spelarna att slåss på samma vis. Så, några idéer?