Hjälp mig att hitta på idéer till mitt dåliga framtidsrollspel.

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,118
Den komiska ironin i detta blir alltså att vi har en form av rik elit som väljer att leka fascism, eftersom AI tagit över saker på andra ställen men alltså inte längs gränserna!
Ja, känns mer som att det passar med en Israel-lösning med automatiska rail drones, och i den här världen ingen människa som behöver ta jobbiga beslut. Helst beväpnade med ett obehagligt men inte dödligt vapen så att ingen behöver få dåligt samvete om vad som pågår.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,126
this.

En scifi-idé jag tänkt ha med som inslag nån gång i framtiden (höhö) är att mänskligheten har övervunnit sjukdomar (genom någon form av breakthrough i stamcellsforskning eller så), så folk går till skumma barer och testar olika sjukdomar rekreationellt. Istället för tråkiga droger och sånt liksom.

"Idag kan vi erbjuda en modifierad variant av ebola, korsat med covid. Det känns ungefär som att dina insidor pressas ut genom öronen, medelst våldsamma explosionsnysningar. Bara 1500 krediter!"
Snubblande nära mys-bodyhorrorn Antiviral, där folk infekterar sig med sjukdomar plockade direkt från kändisar! (borde kolla in Brandon Cronenbergs övriga rullar - och ja, han är son till David Cronenberg!)
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Det finns tidsgränser på alla arbetsuppgifter ner till sekunden. Så alla är stressade hela tiden. ”DEN HÄR OPERATIONEN SKA BARA TA 26 MINUTER OCH 9 SEKUNDER!”
Framför allt, du får bara betalt för 26 min och 9 sekunder.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,135
Location
Stockholm
Ja, känns mer som att det passar med en Israel-lösning med automatiska rail drones, och i den här världen ingen människa som behöver ta jobbiga beslut.
Problemet med det är att Tyskland, och flera andra EU länder, arbetat hårt för att man inte ska kunna skylla på automatiska system och liknande som gör att man kan påstå att ingen står med skulden.

Vilket kan ju leda till att man har en hel hord av avtrubbade gränsvakter och spanare som bara inte bryr sig, eller är mer fokuserade på att hålla hjälporganisationer och journalister borta eftersom de försvårar deras inofficiella jobb att mota bort alla flyktingar.

Helst beväpnade med ett obehagligt men inte dödligt vapen så att ingen behöver få dåligt samvete om vad som pågår.
Det här gillar jag.
 
Top