Nekromanti Hjälp mej med W:tF

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Hejsan alla ... ni där ute...
Jag har ett litet problem. Jag måste hitta på ett äventyr te W:tF riktigt satans snabbt. Jag har haft W:tF i typ två månader men har inte fixat nåt kort äventyr än, och mina spelare börjar att bli otåliga. Jag vill bara att ni ska komma med tips och ideér, gärna långa sådana, och de måste inte vara så värst 'Werewolf-igt', men helst...

//Emil Nises
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Hur många spelare?
Någon speciell plats det bör utspela sig på?
Ska de göra rollpersonerna själva?
Vad gillar du mest i Werewolf?
Vad tror du dina spelare skulle gilla mest?
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Hhrrggmm.. nu var det ju jag som ville ha svar...

Hur många spelare?
3

Någon speciell plats det bör utspela sig på?
Vart som helst, med start i skogen... kan gärna fortsätta in i staden...

Ska de göra rollpersonerna själva?
Rp är redan gjorda, av mej...

Vad gillar du mest i Werewolf?
Allt :gremlaugh:

Vad tror du dina spelare skulle gilla mest?
Allt :gremlaugh: gärna strid, å fordon...

//Emil Nises
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Enkelt behöver aldrig vara fel...
Mitt förslag är att det finns massa andra varulvar i varierande åldrar och styrka och att de alla bor i skogen... Dock så har de planer på att inta staden som bebos av antingen magiker eller vampyrer (beroende på vilken av spelen du har mest kunskap om eller så kan du ta något annat som passar).

Det som de måste göra är främst att agera spejare, så då kan du inkludera en del fordon och strid. Typ att de ska ta reda på vem som är ledaren i staden och vart denna ledare bor, eller ta reda på vilka vägar som man kan använda för att ta sig in. För att göra det enkelt så kan staden vara ganska liten, liksom antalet varulvar. Totalt kanske det finns 10-20 vampyrer/magiker där och ungefär lika många varulvar.

Detaljerna orkar jag inte skriva nu, men om de behövs så får du säga till så kanske jag skriver dem imorgon kväll.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Det här baseras på en grej jag körde med min grupp nyligen.

En flock som bor isolerat i skogen har inte hörts av på länge. I normala fall skiter andra varulvar i det men de förväntades dyka upp på ett större möte av något slag. Spelarna får i uppgift att undersöka om något hänt. Troligen valde de bara att inte bry sig i politiken, men kanske har något allvarligt hänt som skulle kunna vara ett hot även för andra varulvar.

Den saknade flocken bor i en primitiv stuga i skogen. Exakt var är inte känt, det närmaste civiliserade området är en mindre stugby för jägare och annat folk som vill ha lite bekvämlighet i skogen.

När rollpersonerna kommer till den i stort sett tomma stugbyn uppför sig de anställda underligt. De verkar hänginga i största allmänhet, misstänksamma och med underligheter för sig.

De flesta på området är nämligen övertagna av Azlus. Förhoppningsvis fattar inte rollpersonerna det än utan lyckas få veta ungefär var stugan ligger (de är kända som några halvtokiga eremiter).

När de tar sig dit så ska du bygga vidare på det underliga. Låt spelarna få ovanligt kraftiga spindelnät i ansiktet vid flera tillfällen. Kanske trampa på en stor insekt som de inte kan identifiera.

Fram vid stugan så är den helt tom men med spår av att det bott folk där tidigare. Lägg in ett litet nät eller en död spindel här också. Gruppen kan även hitta ett före detta locus som stängts av en Azlu. Var kryptisk så att det inte är allt för uppenbart vad som pågår även om de säkert börjar misstänka det.

Nu dyker några av de besatta från stugbyn upp, de vill egentligen bara locka dem till överazluns håla men det kan bli strid redan här.

Antingen spårar de azlugruppen till hålan eller så hittar de ett spår efter att striden är klar.

Väl framme vid grottan så kan de hitta människoskelett utanför (den försvunna flocken). Innuti bor överalun som kan lägga azluägg. Den är också dold i en människokropp men vid strid spricker detta upp och avslöjar ett stort spindelmonster.

Här kan det bli så att spelarna flyr när de märker att varelsen är supermäktig, eller så slåss de med den. Min variant gjorde aggravated damage och två i flocken gick i Death Rage. Visserligen besegrade de Azlun men de tog nästan kol på varandra, två av tre på sjukhus varav en med amputerad arm.

Som jag beskrivit det nu är det rätt linjärt utifrån vad mina spelare gjorde, men du kan säkert fixa ett komplett äventyr av det. Det är inte direkt avancerat i sin struktur men borde gå att spela på ett eller max två speltillfällen.
 
Top