Nekromanti Hjälp med virus(?)

jjjohan

Veteran
Joined
30 Jul 2012
Messages
55
Location
Här och där
Jag får konstant pop-up-fönster som säger "WVPN Status Application har slutat att fungera". Meddelandet kommer i tid och otid och jag hittar ingenting på Google om andra som har samma problem. Vet inte om jag egentligen är på fel forum och skriver så om någon provoceras av tråden ber jag om ursäkt och hoppas att ni bara kan klicka er vidare till något trevligare.

Om någon vänlig själ däremot kan tänka sig att hjälpa mig så ska jag tacka denne genom att fed-exa hen tre oskulder och halva mitt kungadöme.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Well, jag hittar den här sidan om den kan vara till någon hjälp.

(Men bevare mig för oskulder. Jag föredrar någon som vet vad hon gör.)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
jjjohan said:
Jag får konstant pop-up-fönster som säger "WVPN Status Application har slutat att fungera". Meddelandet kommer i tid och otid och jag hittar ingenting på Google om andra som har samma problem. Vet inte om jag egentligen är på fel forum och skriver så om någon provoceras av tråden ber jag om ursäkt och hoppas att ni bara kan klicka er vidare till något trevligare.
Ser ut som om någon sån där liten ikon bredvit klockan som övervakar en VPN-uppkoppling som effat upp. Har du en VPN installerad, så avinstallera (och ta bort alla inställningar, om du får det valet) och installera sedan den igen. Behöver du ingen VPN, bara avinstallera den VPN du har.

Inget virus, skulle jag tro (även om det, rent teoretiskt kan ha varit ett virus som skadat installationen, men jag tror inte det), alltså.

jjjohan said:
Om någon vänlig själ däremot kan tänka sig att hjälpa mig så ska jag tacka denne genom att fed-exa hen tre oskulder och halva mitt kungadöme.
Kunga dömet är bra. Oskulderna beror på. Är det fina tjejer så är skicka dem, är det finniga nördgrabbar så får du gärna behålla dem.
 

jjjohan

Veteran
Joined
30 Jul 2012
Messages
55
Location
Här och där
Asså, jag kanske är sämst, men jag är inte säker på om jag hittat rätt. Söker efter "vpn" på min dator och resultatet är massa grejer som heter "vpnike.dll". Kan detta vara vad jag söker efter?

Skickar den utlovade halvan av kungadömet som förskott. En av oskulderna är nog åtminstone i närheten av vad som passar dig i smaken och kommer när problemet är löst!

Tack! :gremwink:

EDIT: Och "vpnikeapi.dll"
 
Top