SÄLJES Hjälp med värdering! Symbaroum - rollspelet, spelarens- och spelledarens handbok, monsterkodex och alla sex delar i krönikan om törnetronen

Nion

Warrior
Hej!

Jag är intresserad av att sälja Symbaroum bestående av:
  • Rollspelet (regelbok)
  • Spelarens handbok
  • Spelledarens handbok
  • Monsterkodex
  • Väktarens vrede (första delen i krönikan om törnetronen)
  • Häxkammaren (andra delen i krönikan om törnetronen)
  • Slocknad stjärna (tredje delen i krönikan om törnetronen)
  • Mörkrets moder (fjärde delen i krönikan om törnetronen)
  • Härjat hemland (femte delen i krönikan om törnetronen)
  • Davokar vaknar (sjätte delen i krönikan om törnetronen)
Nypris är ca 4 400 kr. Vad är ett vettigt pris för hela paketet? Allt är i gott skick, hälften är bläddrat i några gånger och andra hälften knappt öppnat.

Just nu på tradera;
  • Häxkammaren (andra delen i krönikan om törnetronen) - 570kr (ledande bud)
  • Rollspelet (regelbok) - 150kr (ledande bud)
  • Spelarens handbok - 160kr (ledande bud)
  • Spelledarens handbok. - 360kr köp nu
  • Monsterkodex - 438kr köp nu
Där får du en liten fingervisning för vad böckerna kan vara värda. Då ska sägas att annonserna för Spelarens Handbok och Rollspelet tar slut imorgon och resterande tar slut den 23'e.

Just nu på tradera;
  • Häxkammaren (andra delen i krönikan om törnetronen) - 570kr (ledande bud)
  • Rollspelet (regelbok) - 150kr (ledande bud)
  • Spelarens handbok - 160kr (ledande bud)
  • Spelledarens handbok. - 360kr köp nu
  • Monsterkodex - 438kr köp nu
Där får du en liten fingervisning för vad böckerna kan vara värda. Då ska sägas att annonserna för Spelarens Handbok och Rollspelet tar slut imorgon och resterande tar slut den 23'e.

Tack så jättemycket! Häxkammaren finns inte i fria ligans webshop vilket förklarar det höga priset. Jag hade hoppas kunna sälja allt här till ett paketpris. Men det kanske är värt att sälja individuella böcker på Tradera. Är ingen van Traderasäljare dock och tycker det verkar bökigt att skicka och lista ut frakt.

Tack så jättemycket! Häxkammaren finns inte i fria ligans webshop vilket förklarar det höga priset. Jag hade hoppas kunna sälja allt här till ett paketpris. Men det kanske är värt att sälja individuella böcker på Tradera. Är ingen van Traderasäljare dock och tycker det verkar bökigt att skicka och lista ut frakt.
Du behöver bara ange vikt och paketets mått så fraktkostnaden blir rätt i annonsen, så betalar säljaren frakt vid betalning och du får en QR kod som scannas när du lämnar in paketet, sen printar posten en packsedel och klistrar på. (Om du skickar med instabox får du skriva en kod på paketet istället, du kan ange vilka bolag du kan skicka med)

Fraktdelen är supermycket enklare på Tradera nu än den var för några år sen.

Du behöver bara ange vikt och paketets mått så fraktkostnaden blir rätt i annonsen, så betalar säljaren frakt vid betalning och du får en QR kod som scannas när du lämnar in paketet, sen printar posten en packsedel och klistrar på. (Om du skickar med instabox får du skriva en kod på paketet istället, du kan ange vilka bolag du kan skicka med)

Fraktdelen är supermycket enklare på Tradera nu än den var för några år sen.
Tack!! Har du tips på något bra sätt att paketera en hyfsat stor rollspelsbok? Jag såg framför mig ett sånt där vadderat kuvert från postnord där frakten ingår. Men om frakten fixas genom tradera är det ju dumt att liksom betala den två gånger.

Och hur funkar det om en köpare köper flera böcker? Då kan jag packa dem ihop eller? Och är det bra att göra så att alla annonser tar slut ungefär samtidigt eller pytsa ut det? Personligen pytsar jag nog gärna ut det så det blir lite jobb hela tiden istället för att försöka få iväg allt på en gång.

Nu blev det här Tradera for dummies istället för en värderingstråd.

Jag tyckte också att det verkade krångligt med fraktval och så. Det är så ofantligt enkelt! Precis som @Hägerstrand skriver anger du enbart vikten och väljer vilka förbestämda mått som stämmer bäst överens med din packade kartong. Det är verkligen tokenkelt och så smidigt! Här ser du hur det ser ut när man anger vikt och mått.
Skärmavbild 2026-02-20 kl. 15.56.44.png

Tack!! Har du tips på något bra sätt att paketera en hyfsat stor rollspelsbok? Jag såg framför mig ett sånt där vadderat kuvert från postnord där frakten ingår. Men om frakten fixas genom tradera är det ju dumt att liksom betala den två gånger.

Och hur funkar det om en köpare köper flera böcker? Då kan jag packa dem ihop eller? Och är det bra att göra så att alla annonser tar slut ungefär samtidigt eller pytsa ut det? Personligen pytsar jag nog gärna ut det så det blir lite jobb hela tiden istället för att försöka få iväg allt på en gång.

Skulle det vara någon som köper flera böcker av dig så har Tradera ett samfraktsval som du kan välja. Tradera är väldigt automatiserat så Tradera själv håller koll på om det är samma köpare eller ej.

Mina annonser har alltid 14 dagars annonstid. Jag lägger upp allt eftersom jag hittar grejor jag vill sälja. Är jag kreativ så kan jag slänga iväg 15 annonser under en kväll, andra gånger så är det en annons per vecka.

Nått av det bästa med Tradera är att de håller pengarna vilket gör att man skulle kunna se Tradera som en preliminär bank där du kan ha ett hobbysparande. Skulle man sen vilja att Tradera betalar ut pengarna man har på kontot så tar de såklart en peng för det men det kan det kanske vara värt.

Jag tyckte också att det verkade krångligt med fraktval och så. Det är så ofantligt enkelt! Precis som @Hägerstrand skriver anger du enbart vikten och väljer vilka förbestämda mått som stämmer bäst överens med din packade kartong. Det är verkligen tokenkelt och så smidigt! Här ser du hur det ser ut när man anger vikt och mått.
Tack för den här och dina andra kommentarer!

Back