Kan man inte höra av sig till hyresgästföreningen och höra om värden verkligen kan lämna en sticket (no pund intended) sådär?
Jag kan ringa dem på måndag och fråga.
Kan man inte höra av sig till hyresgästföreningen och höra om värden verkligen kan lämna en sticket (no pund intended) sådär?
Man kan ju undra om tidigare hyresgäst tagit med sig alla stickkontakterna.
Svårt att tro att det såg ut så där när huset var nybyggt.
@Troberg Wagos är riktigt bra grejer! Dessutom har du tagit dom som är till både enkeltråd och flertråd. Dom gamla som bara är gjorde för enkeltråd ska man passa sig för. Orsakat en del bränder när dom använts till flertrådig kabel.
Jag fattar inte riktigt, hur funkar wago-kopplingar?
Sluta genast anta att alla polacker dricker zubrowka bison, zubrowka biala går minst lika braAlltså dude! Greppa tag i närmaste polack så fixar han det åt dig för en flarra Zubrowka Bison och en macka!
Sluta genast anta att alla polacker dricker zubrowka bison, zubrowka biala går minst lika bra.
Ja saltgurka är en fin östeuropeisk party snack och vätskan som saltgurkan är inlagd i skall tydligen fungera som en mirakelkur mot baksmälla men det är inget jag testat så det kan jag varken rekommendera eller avfärda.Sant... Allt går ner med saltgurka dock!
Då rotavdragets utformning är politisk så låter jag bli att diskutera det.Elektrikern gav mig ett bra pris först, men sedan fick jag veta att eftersom det är en hyresrätt gäller inte rot-avdraget(!!!). Om detta är sant för alla elektriker (det verkar det vara, vid en snabb googling) kan jag absolut inte betala en elektriker för att göra jobbet, varken nu eller senare, och därmed återstår bara två ganska jobbiga alternativ:
- Bestrida påståendet att detta inte är värdens ansvar. (Jag försöker ringa Hyresgästföreningen om detta imorgon).
- Göra det själv
Precis så!Så wago-kopplingar funkar precis som sockerbitar? Man sätter ena sidan i sladdarna från taket, och den andra i sladdarna från proppen man vill koppla in?
Kanske ett bra läge att ondgöra sig lite på jobbet för de trevligaste kollegorna, och sedan bjuda in dem till nyblivenstockholmshipsterlampfixarkväll, om nu inte värden steppar upp.Så wago-kopplingar funkar precis som sockerbitar? Man sätter ena sidan i sladdarna från taket, och den andra i sladdarna från proppen man vill koppla in?
Så wago-kopplingar funkar precis som sockerbitar? Man sätter ena sidan i sladdarna från taket, och den andra i sladdarna från proppen man vill koppla in?