Nekromanti Hjälp med ritualer

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jag ska ganska snart spelleda för en ny spelare som håller på att skapa en häxa, vars magi involverar mycket primitiva sätt att utöva magi på (dansa målad runt en eld t.ex.) och hennes primära aspekter är Heliotropi, Selenotropi och Pyrotropi... men jag har totalt stillestånd i huvudet då det gäller ritualer.

De jag hittils kommit på finns här!, men jag behöver flera ritualer. förslar någon?
 

Va-lir

Veteran
Joined
8 Sep 2009
Messages
36
Location
Skåne
Har tagit och tittat på de ritualer du länka. Tror inte att de stämmer med magi reglerna i eon. Har inte M&M här men tror att en handling i en besvärjelse tar en halv runda vilket gör den första magin till en 2 rundors magi.

Sen verkar du ha glömmt att transformering av normal svårighetsgrad gör så att ett filament förloras. Och en transformering av mycket svårt slag gör att två filament förloras på vägen.

Har dock lite svårt att förstå vad vissa av slagen är tillför som det sista slaget i "Den skyddande slöjan" där du även använder besvärjelse där det borde vara ritual.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Va-lir said:
Har tagit och tittat på de ritualer du länka. Tror inte att de stämmer med magi reglerna i eon. Har inte M&M här men tror att en handling i en besvärjelse tar en halv runda vilket gör den första magin till en 2 rundors magi.
Jag har kortat ner den, därav att den bara tar en runda
alstra 2 filament på 0,5 runda
Transformera till annan typ på 0,25 runda
besvärjelse på 0,25 runda. Svårigheterna är däremot fel ja, det ska genast korrigeras. Den kommer istället bli på 2 rundor och lite kraftigare.

Va-lir said:
Sen verkar du ha glömmt att transformering av normal svårighetsgrad gör så att ett filament förloras. Och en transformering av mycket svårt slag gör att två filament förloras på vägen.
Jag har inte glömt regeln, jag bara suger på att skriva vad mina ritualer gör... jag ska genast fixa till det.

Va-lir said:
Har dock lite svårt att förstå vad vissa av slagen är tillför som det sista slaget i "Den skyddande slöjan" där du även använder besvärjelse där det borde vara ritual.
Mycket riktigt. jag ska genast fixa till det och renskriva dem.
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Gemstone said:
Mycket riktigt. jag ska genast fixa till det och renskriva dem.
Sådär, nu har jag korrigerat dem och renskrivit dem så man faktiskt fattar vad jag gör :gremsmile:
 
Top