Hjälp med omslag (främst text)

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
För några månader sedan deltog jag i en tävling här på wrnu där jag skrev Drakar och Demoner-äventyret Rövarhövdingens Rov. Jag blev så nöjd med den att jag arbetade mer på den och nu tänkte jag släppa den gratis på nätet. Patrik Jakobsson har ritat en ruskigt snygg omslagsbild till äventyret. Nu saknas bara titeltexten. Jag är riktigt usel på att få sådan text snygg och tänkte höra om någon här har talang för sådant och kanske ville hjälpa mig? 😊

Här är bilden: https://drive.google.com/file/d/1JRYFLKRM3L01jGZOQ3yZfy4dEms9FApm/view?usp=drivesdk

Sorry, har fixat så alla har tillgång till bilden nu.

Texten tänker jag mig lite fantasyinspirerad, gärna inte helt olik hur Ereb Altors typsnitt ser ut. Tror att vit text med svarta linjer skulle bli snyggt. Titeln är: Rövarhövdingens Rov

Stort tack för att du vill hjälpa!! 😊

Patrik Jakobsson har ritat en ruskigt snygg omslagsbild till äventyret.
Det är en fruktansvärt snygg bild. Vad har han mer ritat?

Du får tyvärr beskära bilden om du ska placera text på den för bilden är inte riktigt komponerad för att vara på ett omslag.

Kanske lägga titeln på sidledes på vänster sida? Kanske minimera bilden (utan beskärning) och lägga titel under eller över med någon undertitel.

Han har inte ritat så mycket annat rillspelsrelaterat. Han har gjort en hel del av bilderna till mitt kommande äventyr Marius Storfots sista plundring. Men jag hoppas att han får fler erbjudanden, för han är väldigt duktig tycker jag! Ska hälsa honom att bilden uppskattas 😊

Orginalfonten finns inte (vad jag vet) att hitta, så jag testar modifiera en annan.
Stilmässigt (osagt hur det kan placeras) är det här i riktningen du är ute efter?

Attachments

• rövarhövdingens rubrik.png
    rövarhövdingens rubrik.png
    111.5 KB · Views: 19

Du får tyvärr beskära bilden om du ska placera text på den för bilden är inte riktigt komponerad för att vara på ett omslag.

Kanske lägga titeln på sidledes på vänster sida? Kanske minimera bilden (utan beskärning) och lägga titel under eller över med någon undertitel.
Eller ha ett vitt omslag med bilden i mitten och text ovan/under/runt? Eller tror du inte att det blir snyggt?

Orginalfonten finns inte (vad jag vet) att hitta, så jag testar modifiera en annan.
Stilmässigt (osagt hur det kan placeras) är det här i riktningen du är ute efter?
Det ser jättesnyggt ut! Sen tänker jag att orden ”Rövarhövdingens” och ”rov” ska stå på varsin rad, typ såhär:

IMG_4253.jpeg

Tänker att om ”rov” inte är i mitten så är ordet inte i vägen för svärdet.

Last edited:
Jättefina allihopa!!! Jo, jag tänker mig omslaget i svartvitt, men jag måste säga att den röda textfärgen var jäkligt snygg 😊

Slänger upp text som egna filer om du får feeling att göra egna saker med dem.

Attachments

• bokstaven-r.png
    bokstaven-r.png
    21.5 KB · Views: 4
  • hövding-rubrik.png
    hövding-rubrik.png
    123.2 KB · Views: 4
  • rov-rubrik.png
    rov-rubrik.png
    36.8 KB · Views: 4
  • rövarhövdingens rubrik.png
    rövarhövdingens rubrik.png